Expo Syd 2008

Sv: Expo Syd 2008

Jag ska med hjälpa till att sälja, men vi blev så pass många så att jag nog kommer få mycket dötid. (Överbokning av kompisar :p )
Är på jakt efter en tokaygecko, i övrigt blir det nog mest foder. Letar efter lite roliga böcker med.

det lär ju inte bli nåt problem att hitta något av det där :p

jag ska nog hjälpa till på fredagen. Sen lördagen får jag se om jag orkar/blir tillsatt att göra nåt

jag är helt övertygad om att det inte kommer finnas en enda majsorm!

eller inte :angel:

:rofl:

Jag förstår inte det där med majsormar riktigt. Det måste ju finnas ett grymt överflöd på de snart. "Alla" med orm idag har ju just majsorm.

Det är den nya leopardgeckon. ;)

majsormen är lätt. Lätt att hålla, lätt att föda upp och fram till nu lätt att sälja. Tror det är det det handlar om helt enkelt

Fast det där med lätt att sälja lär nog ändras nu när det bara exploderar majsormsannonser över hela nätet.

alla djur verkar svårsålda just nu. Jag hade inte speciellt svårt att sälja mina majsungar för 1,5 år sedan. Inte lätt heller men lika svårt som andra ormar har varit. Problemet ligger nog mycket i mängden som dras fram med. I ormar har vi en fantastiskt valmöjlighet igentligen. Ägg behöver inte kläckas! vill man få fram ungar kan man välja att kläcka några stycken ägg. Men en kull på 15 ungar är mycket (inte mycket i ormväg utan i säljväg) marknaden är liten och mättat. Fyra kullar á 15 ungar är trots allt 60 ormar som ska ha nya hem

svarar båda. Expo syd är en av europas största köpt och sälj mässa för "exotiska djur" fast igentligen bör man nog säga ormar/ödlor spindlar osv. Men ofta finns det både det ena och det andra. Den hålls på Yllan i Kristianstad den 30 augusti.

Normalt sätt kommer det faktiskt väldigt mycket folk till expo syd. Vi får ser i år eftersom det som vanligt alltid ska strulas från mydigheter innan :cool: jag kommer antagligen hjälpa till som jag skrev innan. Om nån vill komma fram och hälsa!

Länk

http://www.tf-amazonas.net/

Jag och flickvänen + 2 polare ska dit. Ska hämta upp en röd regnbågs boa och sälja av några av mina spindlar och scolos. Kommer garanterat komma en med några nya spindlar också:)

Mvh John

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 197
Senast: Maniac123
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
2
Svar
28
· Visningar
1 516
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar