Exmoorponny!!

A

Amanda_Lovisa

Vet inte om tråden är på rätt forum men jag slänger in den här:angel:

Är det någon som har Exmoor eller har haft eller kommit i kontakt med rasen?
Jag har haft i ett antal år men inte nu längre, men börjar sakna dom.

Har du exmoor så får du gärna berätta vilka du har, vad ni tränar och vad du har för erfarenheter av rasen osv.

Någon som känner till Sabina?? ca 17 år (tror jag) vet inte säkert vilka föräldrarna var men har för mig det var e Tizzy u Sara. ca 121 i mankhöjd, fin och väldigt snäll, tror hon var inkörd. Vi hade henne ett kort tag kan det ha varit -96 el -97. Hon såldes till Horndal det är allt jag vet. Skulle gärna vilja veta hur det gick för henne, skriv även om inte ålder och föräldrar stämmer det enda jag är säker på är namnet. Finns ju inte så många exmoors så stämmer namnet så är det säkert hon.

Något nytt inom aveln, hur ligger vi till, har rasen blivit mindre än för 10 år sen? Fortfarande utrotningshotad?

Mycket tacksam för svar:)

Sv: Exmoorponny!!

Vi har tre i vårt stall! En godkänd hingst en fölunge och ett sto som visst skulle ha blivit typ bäst i sverige på utställningar de senaste åren.

Har ingen stor koll på rasen annars men de verkar vara trevliga små krabater.

Har ingen renrasig exmoore, men en 05a exmoore/nordsvensk :rofl:

Hallå!

Vad kul med lite svar, får gärna tala om vilka hästarna är namn osv..:bump:

Nova

%7BBED397A0-D790-4A9A-AE4E-ED1004C28340%7D.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 362
Senast: Krumben
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 630
Senast: Farao
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 832
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Black Friday
  • Dejtingtråden del 38