Ev kotledsinflammation

M

maja3

Hej !

en fråga , min häst har behandlats för kotledsinflammation nu två ggr och nu är det mkt bättre i framben, om fyra dagar ska vi börja skritta raka spår och fortsätta så , men en fråga om jag kan släppa henne på sommarbete ??i så fall när ?? nån som har erfarenhet om detta ?? Tacksam för svar!

Sv: Ev kotledsinflammation

Ni ska väl tillbaka och göra ÅB? Fråga veterinären vad han tycker, han vet ju mer om hästen än vi på internet gör :)

Jag skulle om det var en väldigt lugn häst släppa den i en inte alltför stor hage tillsammans med nån annan kolugn häst.
Är det en pigg häst som springer när det är stora ytor men är lugn när det är typ som en mindre rasthage så skulle jag ha den i en sån tills man iaf travat ett tag.

Vissa hästar blir ju hyper även om dom går i en "mellanhage" och då blir det massa start och stopp som inte är bra så skulle jag ha en sån häst (vilket jag har) så skulle den få gå i sjukhage med mkt skrittpromenader utöver ridning framtills jag börjar galoppa på rakt spår.

Men det är ju jag det :) och det är i princip min veterinärs ord.

hej igen!

vi var nu i början av förra veckan på Åb och som sagt blev behandlad igen , men det såg mkt bättre ut , vi ska dit v 28 igen ...
Tänkte mest om man kan henne ute på natten och gå isin sommarhage som är en "lagom"stor hage...hon är en lugn dam som är uttråkad att inget händer ;)

Nätterna står de ju ganska stilla på och är den andra lugn så går det säkert bra. Jag har haft min ute hela våren i hage på 1 hektar och han blev kortisonbehandl i januari. Tror att det kan vara värre o de står i sjukhage och huxflux får en stor att springa i - gör det du tror är bäst - du känner din häst så lita på ditt eget omdöme... =) Lycka till.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 207
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
417
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 881
Senast: Derivata
·
Hästvård Hej! Min häst gjorde ett riktigt rejält balltramp i hagen förra våren. Tog någon månad att läka, efter det vid igångsättning var han...
Svar
6
· Visningar
1 099
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka