Eurovision Song Contest 2018 - INFÖR Semifinal 2

Ryssland hade gärna fått skicka nån som kan sjunga och kan engelska om dom ska sjunga på engelska.
Jag hör inte vad hon sjunger.
 
Jag har inte lyssnat på några låtar tidigare, så varje låt som dyker upp ikväll är en nyhet för mig (förutom Benjamins låt, såklart, som jag nog har hört tre gånger?).

Norge var okej. Lite pinsamt med luftinstrumenten.
Rumänien - nä. Inget kan ju bli värre än förra årets joddelfiasko, men...
Serbien - nä. Stämmorna lät verkligen inte bra.
San Marino - nä. Det enda jag gillade var robotarna? De var söta?
Danmark - nä. Usch. Fy. Blä. Nej.
Ryssland - nä. Skrikigt.

:D
Jag är inte så imponerad hittills.
(Måste också kolla in första semifinalen innan de är dags för finalen!)
 
Moldavien - nä. Bättre än många av kvällens tidigare bidrag, men inte särskilt tilltalande musikaliskt.
Nederländerna - Hmm... Inte alls min typ av musik, men ändå en okej låt.
 
Nederländerna är min typ av musik. Jag den rockiga delen. Men jag tycker att de slarvade bort det som är det bästa med numret. Han. Bort med dansarna, bort med hatten och sätt fokus på honom. Dansarna förstörde mycket tyvärr! Men den här lyssnar jag mycket på!!
 
Nederländerna är inget jag gillar i vanliga fall heller.

Australien känns som nåt från ett antal år tillbaka i tiden men det är inte sämst idag iaf.
 
Australien är okej. Hennes röst är lite svajig, och det blir en liten besvikelse när jag jämför med Australiens två första bidrag i ESC. Guy Sebastians låt är fortfarande en ESC-favorit hos mig! :love:
 
Moldavien - haha, fy tusan vad tråkig!
(Men jag kan inte låta bli att tycka att mannen som började sjunga på något sätt är lite lik Christopher Eccleston??? Men det kan vara så att jag har Doctor Who-abstinens...)
 

Liknande trådar

Kultur Nu är det snart dax! Semi 1 på tisdag och semi 2 på torsdag. Jag tänker att vi kan ta semifinalerna i en gemensam tråd och finalen i en...
14 15 16
Svar
306
· Visningar
12 426
Senast: Rosett
·
Fritid I morgon kör vi igen! Semifinal 2 är det dags för, med vår egen Cornelia! Kommer Sverige ta sig till final? Vad troe ni om de övriga...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 106
Senast: Lingon
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
6 557
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag smäller det!! Vi får äntligen se vem som vinner ESC i år, och hur det går för våran egen Benjamin Ingrosso...
30 31 32
Svar
638
· Visningar
30 928
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp