Ett svårt beslut..

lillamy73

Trådstartare
Idag ska vi ta bort våran elva år och tio månader gamla hund.:cry:

Hon blöder ifrån ändtarmen. Förstår nu att det är det enda rätta att göra.

Men usch vad jobbigt det är älskar henne så att det gör ont.

Vi har haft henne sedan hon var fyra månader gammal. Fick hem en vilsen misshandlad valp för lita över elva årsedan. Det tog en himla tid innan vi fick henne att lita på människor. Men all den tid det tog att få henne till att lita på människor igen är värd varenda minut.
Nu har vi en gemytlig hund som älskar oss...

Fast inte så länge till.....
Vet inte när veterinären kommer men han ska komma hit i eftermiddag. Min man och jag sa att vi vill att hon ska få somna här hemma där hon är trygg kosta vad det kosta vill..

Älskar dig Lady min älskade hund... sov gott vi ses i himlen....

Sv: Ett svårt beslut..

Usch, vad jag lider med dig :(. Jag har redan ångest för hur jag kommer att känna den gång jag måste ta bort min hund... Hon är dock bara fyra år, så jag hoppas på många fina år till.

Men fy Carina, vad ledsen jag blir! Fina Lady... Det var ett tag sedan jag träffade henne, men då kändes hon ganska fräsch... Tråkigt att hon blivit dålig nu... Jag lider med er! kram!

Usch man vet ju att den dagen alltid kommer men när den väl är där så är den så ångest laddad.
Man frågar sig om och om igen om man ska genomföra det eller inte.
Har hon inte blivit piggare?Hon har nog inte ont.
Ska jag avboka? Men beslutet är taget.
Självklart så blöder det inte för tillfälllet.

Men jag är självisk om jag behåller henne en tid till det vet jag.

Var nyss ute i stallet. Vi la oss i höet och tittade på varandra trodde ett tag att hon skulle sluta att andas. Plötsligt började hon och flämta och då förstod jag att hon faktiskt har ont.
Hon lämnar knappt min sida känns som om hon vill stödja mig i mitt beslut.

Jag är så ledsen och det känns som om jag snart inte kan andas.

Veterinären som ska komma idag är den veterinären som Lady träffade första gången vi var på veterinär stationen. Då fick han sig en utskällning utan dess like...
Det var innan hon fick förtroende för människor..

Kommer aldrig att få en sådan hund igen..

Du har tagit rätt beslut. Du tänker på hunden i första hand. Detta är så jobbigt så det ska vi inte tala om. Har gått igenom detta flera gånger. Det jag har gjort har varit och skaffa en ny valp, då får man annat att tänka på. Sorgen går över, men aldrig saknaden. Minns de ljusa stunderna. Tänker på dig vännen.

Tack så mycket..

Veterinären var här ca kl17,30..

Strax innan var jag och min snart femåriga pojk ute med henne.
Satt utanför stallet och hon låg mellan oss. Då kände jag att hon hade en tumör på insidan av låret.
vi fick en jätte fin stund innan vi gick in och ringde veterinären som troligtvis hade glömt oss..

Hon kämpade min lille tös innan hjärtat slutade att slå.

Sedan gick vi ut hela familjen och tog farväl.
Albin (fem åringen) bar med sig matskålen med lite mat en tygknut.
Och ett brev som han hade skrivit (med hjälp av mig).
Kevin min tre åring förstod nog inte riktigt vad som skedde utan han var nyvaken men grät lite..

Nu är Lady min älskade hund uppe i himlen med sin kompis sessan och min älskade mamma som dog för lite över fem år sedan.

En tuff dag är till ända och vi tröstar barnen med en film kväll med snacks för att de inte ska tänka på Lady.
Och i natt ska killarna få sova mellan mig och mannen ifall de har några frågor..

Albin behöll Ladys halsband som han nu har hängt vid sin säng.
Vi tog ett kort som vi ska hänga där med. där han och jag och lady var med på fem minuter innan veterinären kom...

Snyft jag älskar dig Lady :cry:

Du är beundransvärd som lyckades ta ett sånt beslut. Många gånger förblindas man av kärleken och hunden/djuret lider i onödan alltför länge. Många tröstkramar! :love:

Du är beundransvärd som lyckades ta ett sånt beslut. Många gånger förblindas man av kärleken och hunden/djuret lider i onödan alltför länge. Många tröstkramar! :love:

När jag hade ute veterinären för ca tre veckor sedan så frågade jag henne om vart gränsen går till att det blir djurplågeri att behålla sin hund. Då gorde jag bedömningen att det inte var dags....

Men det kanske låter flummigt eller konstigt men
känslan jag fick i morse så bad hon mig att göra detta.
Hela dagen har hon hållit sig vid min sida. Tittat på mig med sina grumliga ögon (hon hade starr).

När veterinären kom gick hon till sin plats och la sig. Så hon ville själv detta.

Och känslan när hon och jag var ensamma i stallet var så stark att jag nästan tappade andan.

Jag ville inte vara självisk ville bara att hon inte skulle ha ont eller lida.

Tack

Här kommer en bild på min lilla hund ängel taget på Fm igår.
På kortet ser man hur illa det var med hennes blödningar

Nästa kort är taget fem minuter innan veterinären kom då är Lady ny borstad och fått ett nytt påslakan att ligga på..

Sov gott min älskade hund:cry:

Åh, vad det snörpte till i hjärtat när jag såg henne. Ha´de´bra i alla fall.

Åh gud vad jag känner med dig:cry:

Jag har mitt framför mig...min älskade hund finns snart inte heller längre hos mig:cry:

Skickar massor med tröst kramar till dej

Varför är livet så himla jobbigt och tungt när sånt här händer. Har inte ord, men tänker på dig också i din svåra stund.

Sitter å tittar ner på mina hundar och gråter lite..... FY!!!
Jag vill inte att den dagen ska komma!
Jag hoppas att jag kan vara lika stark som du när det väl är dags!:bow:
Din vovva var lite lik min älsta:love:

å huga lilla vovvan.. kan inte ha varit lätt..
Men du tog verkligen rätt beslut.. stor heder till dig! :bow:
Hon har det så mkt bättre nu utan smärta.

Din vovva var lite lik min älsta:love:

Hur gammal är den nyfiket frågat?

Ett sådant beslut att ta bort sin hund är det svåraste med att vara hund eller djur ägare. Men en dag måste det ju alltid tas.
Jag hoppades att hon skulle ligga död en morgon när vi kom ner. Att hon hade somnat in i en hjärtinfarkt eller något där hon bara hade somnat in. Så att jag slapp att ta beslutet.

Men så blev det inte och så här i efterhand så känns det skönt..

kram

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 602
Senast: fixi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 687
Senast: Ragdoll
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
247
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 247
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka