Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Detevil: är ju att när ansvarsfulla uppfödare och deras rasföreningar kollar upp de rasbundna sjukdomarna och utarbetar bekämpningsprogram är det många som ser det som "Jaha, renrasiga hundar är sjuka, bättre att skaffa blandras för de är friska".
![]()
*KL*
Så jävla vidrigt. Det mest vidriga är domaren som anser att schäfern ska se ut sådär.
Ronny Irwing, va fan är det för en idiot![]()
Ja, usch, detta är absolut inte nyttigt för mig.....Stackar George o hans mopskompisar...och att han är gdk för avel är ju horribelt .
Alltså jag som RR-ägare är rent av förbannad av skitsnacket !
Kan du förklara vadsom är skitsnack...finns inte den genen menar du
Hunden med epilepsianfall en gång i månaden hade jag förmodligen avlivat om det var min hund.
Jag med, men fortfarande är det ett rasrelaterat problem, är det ok tycker du...avla på o avliva ??
Ledsamt är förutom det uppenbara oxå att nu har blandis-uppfödare fått vatten på sin kvarn.
Vadå, vad menar du ? Deta handlar om renraser och det ska banne mig uppmärksammas att dessa stackars hundar ska behöva LIDA för människans fåfänga
Tyvärr gäller ju vissa saker i dokumentären med sverige, tex den billigare försäkringspremien för blandisar som vad jag vet inte stämmer med sverige.
Fast man behöver inte se allt så svart - vitt som du ofta gör i debatten. Jag är för renrasavel, just för att man hälsoundersöker och jag anser även att prestation och/eller mentaltester är ett krav.
Ja, och det står jag för. Heder åt såna som Carol
Varför ska man nöja sig med att en del sköter sig, när andra får lida
Nej, så svart/vit är jag inte..jag bara blir störd på avel med extrema utseenden...kolla pekignesen![]()
Jag skulle absolut hellre köpa en hund vars utseende är fel än att det finns en risk för en sjuk hund. Och det är här som utställningarna är boven i dramat, anser jag. För det går ju inte att ställa ut ex. vis en RR utan ridgen. Vad händer med de här valparna som föds utan ridge? Avlivning? De här valparna kanske är friska men har fel päls på ryggen.![]()
Jag blir bara så upprörd när sånt här kommer på tal och att renrasuppfödare alltid ska vara så seriösa
Det värsta är ju att alla inte är så speciellt seriösa, många tror faktiskt att bara för att uppfödaren är ansluten till SKK så är det seriös...NOT . Och att avla på extrema utseenden ser inte JAG som speciellt seriöst faktiskt...hunden får betala ett högt pris för människans fåfänga...
Nu pratar dom om RR, de som är friska ska avlivas medan de som har ridgen och är sjuka ska leva, sjukt är bara förnamnet![]()
Jag blir bara så upprörd när sånt här kommer på tal och att renrasuppfödare alltid ska vara så seriösa. Det stämmer ju inte, du såg väl cavallieruppfödarna...skandal. Och såna finns ju i sverige också.
Det betyer ju naturligtvis inte att alla cavallieruppfödare är såna men jag tror ärligt att de riktigt seriösa är en minoritet