Ett annorlunda test..

Sv: Ett annorlunda test..

Där jag bodde förr möte jag spöken flera gånger i veckan, vi hade ett par familjer med burka. ;) Den där uppflygande overallen är den "tuffe" tonårskillen som precis när han ska av spårvagnen rusar upp och skrike "buuuuuuuuuu" för att skrämma hunden.
Kastruller och kompostgaller tappas ett par gånger i veckan här hemma och det lokala a-lags gänget vill gärna hälsa och leka med mina hundar.... Sex veckor runt nyår så kan man tro att man är i ett krigsområde...

Rottisen är immun eller positivt inställd mot det mesta har sett honom rädd vid ett eller två tillfällen på 8½ år men jag misstänker att tibben hemskt gärna hade visat sig från sin vrålapa sida om han fått möta burkakvinnorna på en smal gata:crazy: Han reagerar mycket på mycket så att säga och är inte överdrivet intresserad av främmande personer. Men så är han ingen brukshund heller.

Det var detta jag menade. Även om man inte träffar på spöken var dag, så kanske man ser en biodlare eller så nån gång, och vet då hur sin hund reagerar. Samma vid avreaktion vid dumpe som någon sa, min förra hund sprang på en åker där det låg en fågelskrämma som satta fast på en kratta som vält, så när matte råkade ställa sig på krattan var det precis som en dumpe på Mh banan (fast matte var nog mest överaskad själva :p )

Jag själv har "sprängt " en micro, tappat kastruller i stengolv osv.

Liknande trådar

R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 338
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 325
Senast: Digbil
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 126
Senast: Tiger tok
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
807
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?