Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var på födelsedagsfest ikväll och jubilaren fick bl.a. en prfymflaska. Personen öppnade inte flaskan utan ställde den åt sidan. En bekant på festen menade att man bör öppna och lukta på parfymen?
Vad är det för märklig bekant du har som kommenterar andra människors etikett på det där viset? Ohyfsat!Var på födelsedagsfest ikväll och jubilaren fick bl.a. en prfymflaska. Personen öppnade inte flaskan utan ställde den åt sidan. En bekant på festen menade att man bör öppna och lukta på parfymen?
Kan någon av gästerna vara allergisk?Var på födelsedagsfest ikväll och jubilaren fick bl.a. en prfymflaska. Personen öppnade inte flaskan utan ställde den åt sidan. En bekant på festen menade att man bör öppna och lukta på parfymen?
Är vad jag tänker någon som säger så förväntar sig - "rätten" att få uppleva uppskattning för sitt givande.Som dagt, det ohyfsade är att tycka att den som får presenten ska prova den i allas närvaro. Tänk om denne inte gillar presenten, man är kanske allergisk mot parfym, dricker inte vin eller äter inte choklad, och inte uppskattar dem? Då blir det knappast bra stämning om den som fått presenten inte visar den entusiasm som givaren hoppats på.
Vad smart med teststickan!Det är väl rätt normalt hyfs att inte öppna den bland andra med tanke på allergier, doftkänslighet m.m.
Angående att ge parfym i present, jag ger bort parfym ibland i present. Jag ber alltid expediten spraya några ggr på en teststicka och plombera den i en påse så kan mottagaren få lukta utan att öppna parfymen. Skulle denne vilja byta så funkar det ju fint iom att den är oöppnad.
Svärmor fick en parfym av mig/oss förra året. En vecka innan hennes födelsedag detta året så frågade hon om vi hunnit köpa något till henne. Om inte så fick vi gärna ge en ny likadan parfym för hon älskade den och sa att den är så henne och så slapp vi tänka på present och hon får något hon önskar sig. Så känner man vad att man vet vad en annan gillar för doft så kan det vara rätt present, annars är det ju ett lite osäkert kort.
Kan någon av gästerna vara allergisk?
Fast då kan man ju säga att man väntar att öppna pga allergi. Fast har personen bara sagt tack så tycker jag att man har följt de ettiketregler som finns.
Är vad jag tänker någon som säger så förväntar sig - "rätten" att få uppleva uppskattning för sitt givande.
"Åh, en förpackning kondomer! Måste genast pröva!"Åh, ett par kalsonger/trosor. Måste genast prova!"
Ganska barnsligt faktisktPrecis, man vill ha uppskattning för att man köpt något så dyrt/exklusivt eller vad det nu kan vara.
"Åh, en förpackning kondomer! Måste genast pröva!