R
Raderad medlem 6459
Fast jag tycker du varit precis lika dömande? Titta bara på hur du uttrycker dig och vad du säger om människor som är otrogna. Det finns liksom ingen förståelse alls. Inte heller för exempelvis @Andromedae som lever i en polyamorös relation.Jag upplever också att det finns ett dömande i denna tråden ( och även andra) mot dom som vill leva mono och där man inte gillar att partnern exempelvis sexchattar med andra
Grejen är den att exempelvis jag och min sambo lever i en monogam relation (så vitt jag vet i alla fall), jag kan ändå resonera kring monogami-normen och lyssna på tex vad @Petruska skriver utan att ta åt mig. Likaså med @em-pirre s inlägg. Jag förstår hur de resonerar på ett rationellt plan men, som jag redan skrivit, så är jag en rätt känslosam typ och jag skulle nog säga att jag i mina relationer går rätt mycket på känsla. Det gör mig ingenting att andra resonerar annorlunda, jag tar inte åt mig och känner mig nedklankad på. Det är bara ett annat sätt att vara, något att kanske ha i bakhuvudet.