Etikett och regler i ett förhållande?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är helt fascinerande vad du bara inte begriper.
Det är fascinerande vad andra inte begriper, man skriver i klartext i fetstil och ändå lyckas någon med bedriften att missuppfatta.....

Varför skriver en person långa inlägg om egna erfarenheter och sen tycker i nästa stund att ämnet är helt ointressant?
Det begriper jag inte

Som min och sambons sexchattuppfattning? :D ;)
Jag ligger efter nu men - den där historien bekräftar så bra vad jag alltid tänker i otrohetstrådar där folk går på om vad de kommit överens om. Jag tror att de där "överenskommelserna" sällan håller för en granskning, det kan lika gärna vara så att ena parten tar för givet och den andra inte har en aning. Och här kommer en massa normer in om vad MAN har RÄTT att FÖRVÄNTA SIG av ett förhållande :wtf:

Men det var ju bra att frågan om sexchatt kom upp på bordet nu, då kan ni ha familjeråd ;):D

Nej, du gör ju inte det. För du läser i Matrix. Hon skrev ingenstans att ämnet var ointressant. Du verkar varken förstå vad du själv skriver eller vad du läser. Tro fan att diskussionerna havererar.
Jag orkar.

Varför får du för dig att poly=otrogen? Poly=oärlig?

De relationer jag hör om innebär att det finns personer som har kärleksförhållanden med mer än en person. Inget är dolt, inga löften brutna. Relationen innefattar fler än två personer.

Ärligheten verkar där vara total.. Det är väl värre med den saken i monoförhållanden där den ena monogama har sex med andra i smyg?

Hur förklarar du då denna fråga till mig
Jag menar. Var har människan läst att jag tycker poly är lika med otrohet? :confused: :banghead:
Inte konstigt att trådarna haverera

Om du inte förstår tantens fråga till dig, fråga @tanten, inte mig. Och kalla henne helst inte människan, det låter lite ohövligt.
Det är du som påstår att jag inte begriper det som skrivs...
Jag har flera ggr försökt få fram vad jag tycker om poly och mono. Budskapet går aldrig fram...
Det är också märkligt att människor skrive om sig själva och deras eget förhållande i tråden
Sen plötsligt, så ska vi inte hänvisa till oss själva. Mycket märkligt.

Om man inte hänvisar till egna erfarenheter är risken att teorier om rena fördomar och fördömande visar sig i tråden

Du skrev till @Andromedae
Ja det är ingen enkel väg ni har valt i ert liv

När jag frågade hur du kunde med att döma henne på det viset svarade du

Jag skriver bara Hr just jag uppfattar ett poly för mig skulle det vara mycket svårt att ha ett sådant förhållande. Även om det (kanske) är det optimala sättet att ha en relation

- vilket är något helt annat. Det är det jag menar med att du inte ens fattar vad du själv skriver. Många gånger har jag sett dig utgå från dig själv och vara helt oförstående till andra människors val bara för att du själv inte gör så - men den här gången gjorde du inte ens det. BANG du bara klappade till med hennes voj voj svåra val. Och du märker det inte ens när man talar om det för dig.

Det är du som påstår att jag inte begriper det som skrivs...
Jag har flera ggr försökt få fram vad jag tycker om poly och mono. Budskapet går aldrig fram...
Det är också märkligt att människor skrive om sig själva och deras eget förhållande i tråden
Sen plötsligt, så ska vi inte hänvisa till oss själva. Mycket märkligt.

Om man inte hänvisar till egna erfarenheter är risken att teorier om rena fördomar och fördömande visar sig i tråden
Om du menar niffe så har hon ju inte sagt det! Vore det inte morgon skulle jag tro att du var lbb:s fyllenick.

Jag har aldrig skrivit att poly är lika med otrogen
Var får du det ifrån?

Jag har säkert skrivit 20 ggr att poly vore det bästa alternativet för mig om jag kunde ha en sån relation
Jag relaterade till att du skrev:
Jag försöker förstå vad det innebär att leva poly, jag förstår inte nu hur det är, jag har själv ingen erfarenhet av en sån relation
Jag dömer absolut inte dom som väljer att leva poly. Tvärtom så tycker jag att det vore bästa sättet att ha en relation. Om man kan
Jag vill själv inte leva med en person som är otrogen. Tycker du det är konstigt?
Alla människor vill väl leva med en person som är ärlig
Jag fick för mig att dina första meningar hängde ihop med dina sista tre.

My bad.

Jag relaterade till att du skrev:

Jag fick för mig att dina första meningar hängde ihop med dina sista tre.

My bad.
Tvärtom tror jag många kanske skulle undvika otrohet om dom levde i en poly relation.

Jag ser nu att jag har grötat ihop texten lite i det inlägget, det är lätt att missuppfatta vad jag skrivit My bad also

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 784
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en sak att säga när det gäller vett, etikett och rent allmänt hyfs. Jag är uppriktigt sagt skittrött på att tacka för gåvor som...
Svar
0
· Visningar
1 105
Senast: Skorpion76
·
Småbarn Hej igen Bukefalister! Jag behöver, åter igen, "opartiska" tankar kring dotterns relation med sin far. Tidigare har jag rådfrågat om...
2
Svar
37
· Visningar
4 469
Senast: Petruska
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 703
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024