Ersättning?

jenny82

Trådstartare
Ni som har tagit bort/triangelmärkt era hästar pga pålagringar, har ni fått ut livförsäkringen då?
Eller räknas pålagring som hälta/rörelsestörning?

Anledningen till att jag frågar är att min häst blivit utdömd för pålagring i bakknät.
Jag är jättenervös över att jag inte kommer att få ut livbeloppen på honom nu.

Snälla, svar tack!

Sv: Ersättning?

det beror ju på hur din försäkring ser ut,min triangelmärktes pga pålagringar på strålbenet och jag fick ut försäkringspengarna då han inte längre höll för mer än promenadridning

Jag har: Agria Bas Liv och Användbarhet
Där står det att det finns undantag för just hältor och rörelsestörningar. Men jag vet inte vad just pålagringar går under.

Jag ringde agria idag för att det har tagit så lång tid, dom hade fått in röntgenplåtarna o skadeanmälan idag från kliniken vi var på, dom skulle kolla igenom det snart sa dom. Jag vill bara inte få en chock om jag inte får ut nåt...

Det är nog fullständigt omöjligt för någon annan än ditt försäkringsbolag att svara på...

Det är nog fullständigt omöjligt för någon annan än ditt försäkringsbolag att svara på...

Varför det? Jag undra ju inte om JAG kommer få ersättning, utan jag undrade om ni som har tagit bort era hästar med pålagringar har fått det?? Men det kanske beror på vart dom sitter?
Jag kommer ju självklart få reda på det snart men ville bara vara lite förberedd innan...

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
707
Senast: Ajda
·
Hästvård Jag har fastnat i en mentalt utmattande cirkel med hästen. Lång historia väldigt kort: Efter en omfattande sårskada för ca tre år...
Svar
14
· Visningar
1 344
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
1 694
Senast: Cina B
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 523
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar