Ersättning till hundvakt/Dagmatte

Basilika

Trådstartare
Jag skulle tycka det vore skönt att ha någon som kan gå ut med min hund ett par dagar i veckan. En dag är det ett lunchträningspass som jag gärna är med på och ibland ligger möten på lunchen.

Vad är rimligt att ge till en som passar min hund t ex två dagar i veckan och ser till att hon får en promenad mitt på dagen?

Vad skulle vara rimligt för t ex tre dagar inkl två övernattningar ifall jag skulle behöva åka bort i jobbet?

Jag vill ha någon jag kan ställa krav på, en slags proffessionell relation och en som jag vet att jag kan lita på.

Sv: Ersättning till hundvakt/Dagmatte

Jag har en hundrastare/dagmatte till mina två hundar. Hon pluggar distans och sköter hundrastningen efter eget huvud vilket innebär att ibland får de en långpromenad på lunchen och ibland följer de med henne hem en stund och myser.

Hon får 100kr/dag för detta och tycker det är ok.

Hon är en klippa. :)

100 kr :eek: jag såg en annons på stan häromdagen, en som ville ha 500 kr per månad! Men för mig är inte pengarna det viktigaste, jag vill också ha en klippa!

Jo men här är priserna upptrissade och det här är faktiskt en av de "billigaste" (låter lite illa men) jag hittat. De flesta anser att de har rätt att få lika bra betalt som ett hunddagis (2300-2700kr/mån) ibland mer.

Nu är det två stora hundar det handlar om dessutom.

Lustigt att jämföra med hunddagis, de har ju lokaler och rastgårdar och allt möjligt, det borde kosta lite mer att dra runt än att bara promenera med vovve. Jaja, jag ska leta vidare!

Tycker att du om det handlar om enbart rastning kan erbjuda 50-80kr per gång. När det gäller dyngspssning tycker jag det är skäligt att betala ca 150kr/dygn.

Jo men är det privat med bara några få hundar så ska det vara mer "kvalitetstid" och det ska visst kosta. Sen att människan har noll dokumenterad erfarenhet eller referenser är inte lika viktigt.
Och det funkar ju... Det finns en enorm efterfrågan på hundpassning i Stockholmstrakten.

Nej, för två stora hundar är det rimligare med mer tycker jag, typ 100 låter nog rimligt.

Men min vovve kan liksom vem som helst gå ut med som respekterar en hund för en hund och har lite känsla. Man behöver inte vara jätteduktig på hundar. Hon väger 3 kg och drar inte i koppel och skäller aldrig på någon annan hund (vad jag vet). Hon behöver inte supermycket stimulans varje promenad men behöver sällskap och så komma ut och rastas förstås.

Fast jag hade hellre betalat mer för en privat dagmatte än till hunddagis. Jag tycker hundara får mer kvalitetstid och slipper den ev stressen som kan finnas på hunddagis.

Jag har inte själv behov av dagmatte. Men jag tycker 100 kr låter helt ok per gång.

Jag är dagmatte om dagarna.
Jag tar 175:- för stora och 150:- för små /per dag
sen om ska ha den varje dag så blir de billigare i månaden men offtas så vill folk ha mellan 2-4 dagar i veckan :)
Kan kanske låta mycket men jag har max bara 4 hundar här hemma sen är de så att har man hund dagis så sitter de i sina burar o stressar upp sig *tycker jag* min terv klarar inte av sånt sen är de inte ute så mycket...även om dom säger de...träffar på dom nästan varje dag och då ser man dom ute mellan 5-10 minuter sen tebax in igen tyvärr....tycker oxå lite synd om hundarna när dom går så många tätt i hopp med alla koppel o ska dom försöka göra sitt utan att dom andra drar eller ska vara presic där han är te.x.
Här hemma har dom mig som en fast och trygg punkt.
å själklart alltid lösa här hemma, dom har sina bäddar och rum om de vill va ifred ;)
Sist men inte mins så är man ute och leker med dom flera timmar om dan :bump: ;)

/Marina

jag har tagit 50-75 kr/gång för dagtid, 100 kr/gång kvällstid och 150 kr/natt. det är priser jag kommit överens med hundägarna om.

*kl*
Jag har satt ut annons på lokala annonssajten och en på djuraffären så får vi se vad det ger!

Lever du på det då eller?

Ja man kan ju om man vill men jag går på smärtstillanade tabletter och är sjuk skriven just nu :( så jag orkar inte med allt för många.
läkarn sa att ja skulle ut o röra på mig så mycket som möjligt så då var de perfa att hjälpa till med andra hundar! :idea:
Men ett tips är ju att du inte tar för unga som dag matte..visst man kanske har en liten hund som inte rycker i kopplet o så men kommer de en annan hund o.s.v så blir de inget roligt tyvärr...vet inte hur pass tränade dina hundar är men ta nån som kan forsätta med dom regler du har på dina hundar så de inte lär sig annat under den tiden.
t.ex De hundar som inte fick ligga i soffan hemma..försökte testa mig på allt från första dan man har dom :rofl: hoppade upp i soffan o la sig t.ex och spela oskyldiga :angel:
Jag tycker de är viktigt i alla fall för min hund är välldigt tränad och tyvärr så är hundar duktiga på att minnas saker dom inte igentligen får göra men har fått göra de hos nån annan....börja tigga vid bordet helt plötsligt efter att ha fått nått vid bordet EN gång! ;) dom är inte dumma inte hihi
Lycka till med sökandet

/Marina & Donna

Jag betalade 50 kr för en 30 minuters lunchpromenad.
Var inte så många dagar i veckan.
Hade det varit varje dag så hade vi nog valt ett fast pris.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 177
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
6 132
Senast: Sel
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 890
Senast: lizzie
·
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 124
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka