Ersättning för privathäst som går ridskolelektioner?

linnsan

Trådstartare
Ni som har privathästar som går lektioner, vad får ni i ersättning? Jag börjar känna att ersättningen är lite låg, men vet faktiskt inte heller vad som är rimligt. Vi har visst haft samma i minst 8-10 år enligt en annan uppstallad. Tänkte jag skulle prata med ansvarig men ville se lite hur andra gör först, kan ju vara fel ute :)

Ni som har privathästar som går lektioner, vad får ni i ersättning? Jag börjar känna att ersättningen är lite låg, men vet faktiskt inte heller vad som är rimligt. Vi har visst haft samma i minst 8-10 år enligt en annan uppstallad. Tänkte jag skulle prata med ansvarig men ville se lite hur andra gör först, kan ju vara fel ute :)

Min deal var att de betalade allt för hästen förutom försäkring. Den gick lektioner fem dagar/vecka och var min att göra vad jag ville med två dagar/vecka (fasta dagar).

Min förra häst gick lektion en dag i veckan (ibland någon mer gång). Då skulle hon gå två lektioner och för det fick jag antingen mockning den dagen eller 100 kr. Jag valde mockningen eftersom anledningen att hon gick lektioner var att jag skulle slippa åka till stallet. Men jag tyckte det var lite betalt.
Om man red sin privathäst på lektion istället för lektionshäst fick man 50 kr avdrag på avgiften per gång.

När jag köpte ponny till sonen för några år sedan så tänkte vi först dela ponnyn med ridskolan. Deras erbjudande var att jag skulle hyra en box i deras privatstall och dom dagarna ponnyn användes på lektionerna så skulle dom mocka åt mig. Det tyckte jag var en alldeles för dålig deal med tanke på både kostnader, skaderisk och slitage, så jag valde ett vanligt stall och medryttare istället.

Verkar vara rätt olika men verkar ändå vara rätt låg ersättning vi får med tanke på att allt inkl stallplats ökat rejält sen dom först satte detta priset. Ska ta och prata med dom känner jag :)

Nu är de här några år sedan, men jag hade upplägget att min häst gick i verksamhet 3-4ggr/vecka. En lektion per dag. Och då stod jag för hovslagare, veterinärvård, försäkring osv. Den sköttes som en ridskolehäst samt stod dem för plats och all mat till hästen. Jag var nöjd 🙌

Nu är de här några år sedan, men jag hade upplägget att min häst gick i verksamhet 3-4ggr/vecka. En lektion per dag. Och då stod jag för hovslagare, veterinärvård, försäkring osv. Den sköttes som en ridskolehäst samt stod dem för plats och all mat till hästen. Jag var nöjd 🙌

Det låter ju ändå fullt rimligt tycker jag!

Det låter ju ändå fullt rimligt tycker jag!

Ja men eller hur, jag hade fasta dagar också så jag red vissa dagar och dem hade fasta dagar där han gick lektion på. Det fungerade kanon faktiskt och jag kunde lita på att de tog hand om honom osv.

Vi hade också avtalat om ngt hände under verksamhetens oaktsamhet så stod de för vetrinärvården, vilket tyvärr också behövde användas men de krånglade iaf inte eftersom de stod med i avtalet 🙌

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 042
Senast: 13579vas
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 192
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 596
Senast: Derivata
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 022
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka