Ersättning för hundpromenad

pepp

Trådstartare
Har varit i kontakt med en tjej om att börja rasta hennes lilla hund på mina luncher. Hon undrar nu hur mycket jag vill ha.

Jag har absolut ingen koll på hur mycket folk brukar ta för detta...
Jobbar cirka 5 minuter bort från hennes boende (med bil) och det rör sig inte om några långpromenader :)

Mellan 80-100 skulle jag tro är standard för promenad. Mer om det är dagmatte/husse.

Hur mycket mer tänker du? Hunddagis brukar ju kosta 3000-3500 i månaden ca, vilket blir 150-175kr/dag. Iofs tror jag själv att en dagmatte/husse är bättre än hunddagis (beroende på situationen/personen förstås..men ändå).

Hur mycket mer tänker du? Hunddagis brukar ju kosta 3000-3500 i månaden ca, vilket blir 150-175kr/dag. Iofs tror jag själv att en dagmatte/husse är bättre än hunddagis (beroende på situationen/personen förstås..men ändå).
Här i norra Stockholm har jag sett alltifrån annonser på 150 kr till 400 kr/dag! (tycker själv 400 kr är vääääldigt mycket för dagpassning men har sett flera annonser).

Jag blev erbjuden 200 per gång för att rasta, då jag var liten och rastade grannens gamla som bara orkade gå till tomtgränsen och tillbaka fick jag 5kr per gång vilket var väl värt det ^_^

Hunddagis är vitt - det är stor skillnad ;)

Här i norra Stockholm har jag sett alltifrån annonser på 150 kr till 400 kr/dag! (tycker själv 400 kr är vääääldigt mycket för dagpassning men har sett flera annonser).

Lite det jag menade.. På nått sätt känns 100kr/dag relativt dyrt för enbart lunchrastning när 150kr kan ge hunddagisplats. När man tänker på att det är vitt dessutom så blir det (relativt sett) ännu dyrare.

Å andra sidan. Det som TS skriver... Hon ska först köra bil 5min (några kilometer?) hem till ägaren, rasta, sen lika lång väg tillbaka. Själva arbetet det innefattar+resa totalt sett så är ju 100kr svinbilligt. Allt är ju relativt, antar jag :) Det går inte riktigt att räkna ut vettiga priser för sånt här, det är mer en sorts symbolisk summa..

400kr kanske låter dyrt, men vad är en arbetstimme värd för er? En elektriker kan lätt ta 500-550kr/h, andra arbetare antingen mer eller mindre. Ser man det som en inhyrd "konsult" så att säga så inte ens 400kr/dag dyrt alls. Som sagt...det är ju lite konstigt att bedöma på så sätt.

En hundrastarfirma här i stan tar 180 kr för 30 minuters promemad, 250 för 60 minuter. Eventuellt är det samma stad du bor i @pepp , eller så en närliggande om jag är rätt ute, så om du väljer att ta t ex en hundring så kan hundägaren jämföra det med den här firman. :)

En hundrastarfirma här i stan tar 180 kr för 30 minuters promemad, 250 för 60 minuter. Eventuellt är det samma stad du bor i @pepp , eller så en närliggande om jag är rätt ute, så om du väljer att ta t ex en hundring så kan hundägaren jämföra det med den här firman. :)

Luleå :)
Att det kostar så mycket! Hon erbjöd mig nu 500 kr/månad...

Tycker också att 500 kr/månad låter lite, helst om du måste köra dit. Samtidigt får man kanske känna efter själv. Exempelvis när jag bodde i Umeå, nära naturen och inte hade egen hund hämtade jag en hund hos dennes ägare när jag vaknat och passade den sedan tills endera ägaren hämtade eller jag gick tillbaka med hunden på eftermiddagen och för det fick jag en symbolisk summa när jag sedan slutade. För mig var det värt massor att ha någon att promenera med och ha lite sällskap så pengarna var inte så viktiga. Nu promenerar jag/passar ibland en bekants hund och rent krasst om jag inte fått betalt hade jag hellre lagt den tiden på mina djur.

Jag fick 50 kr/dag när jag var dagmatte. 50 kr extra om jag lämnade/hämtade (med bil). Shit vad billig jag måste ha vart!
Det låter ju som att 100 kr är rimligt :)
Här finns ett företag som kommer och rastar hunden 30 min/dag jag tror att det går på 2500/månad.

Har varit i kontakt med en tjej om att börja rasta hennes lilla hund på mina luncher. Hon undrar nu hur mycket jag vill ha.

Jag har absolut ingen koll på hur mycket folk brukar ta för detta...
Jobbar cirka 5 minuter bort från hennes boende (med bil) och det rör sig inte om några långpromenader :)
Jag tycker det beror på om du gör det för att du själv vill, eller om du vill tjäna lite extra/hjälpa till?

Ekonomiskt så blir 500 i månaden delat på 20 arbetsdagar är 25 kr per gång... som är ungefär 2 liter bensin. Alltså tjänar du knappast något..

Jag tycker det beror på om du gör det för att du själv vill, eller om du vill tjäna lite extra/hjälpa till?

Ekonomiskt så blir 500 i månaden delat på 20 arbetsdagar är 25 kr per gång... som är ungefär 2 liter bensin. Alltså tjänar du knappast något..

Tack för uträkningen :D
Det är tjäna lite extra jag vill, men då ska jag nog skippa det! Då tar det mer än det ger...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 287
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 295
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 485
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 309
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka