Erfarenheter om Marocko

Sv: Erfarenheter om Marocko

Ja där förstår jag dig... Israel har en särställning i den här frågan, helt klart.

De senaste dagarna har jag konkret funderat på att åka till Israel ett par veckor, för att på plats konstatera att jag inte gillar det längre. Vilket faktiskt är väldigt troligt att jag inte gör. Sen är problemet förhoppningsvis löst.

Och för nån annan känns Marocko lika "fel" som Israel, just pga det som nämns i tråden; Västsahara.

Ok, håna mig så mycket ni vill.
Men det är min uppfattning om Marocko, hemskt ställe, och de har en annan kultur än Sverige, mycket annorlunda.
Åker hellre till ställen med bra kvinnosyn och mildare sätt att vara på.

No shit liksom. Annan kultur i NordAfrika än i Sverige...

(Jag hade ett mycket bättre svar på tungan eller möjligen i fingerspetsarna men det försvann medan jag letade efter inlägget. Skit också.)

Det där svarade jag på i mitt förra svar till dig ... Etiska beslut är upp till var och en. Men jag gillar inte när man försöker skuldbelägga andras beslut genom att hänvisa till egna etiska beslut som mest är koketterande - eftersom man ändå inte velat resa dit.

Om sushi visade sig vara en etisk katastrof pga utrotningshotad tonfisk, lax från odlingar som skövlar miljön och unfair odlat ris - då vore det rätt löjligt av mig att banka det i skallen på de som äter sushi. När jag själv låter bli bara för att jag inte gillar smakerna.

Jag förstår hur du menar, och jag håller med dig om det du skrev i ditt andra inlägg. Däremot förstår jag fortfarande inte varför detta ens kom upp - hen som skrev det första inlägget, om att eventuellt avstå Marocko pga vissa skäl, skrev ett nyanserat och vettigt inlägg tycker jag. Hur det kan få dig och två användare till att skriva lite småsyrliga inlägg om folk som "bojkottar" länder förstår faktiskt inte jag, för det fanns liksom inte ett uns av det där skenheliga, köra-ner-i-halsen-attityden som vissa har. Tvärtom uppskattar jag när folk problematiserar sitt eget resande, och hur många orkar ens bry sig en millimeter om Västsahara?

Jag vet att jag skriver lite hackigt och kanske sammanfattar för mycket, skriver från mobilen och har uppenbart för stora fingrar för att orka med några längre inlägg (och irritationen blir så stor att jag liksom glömmer vad jag skulle skriva från början).

Jag menade inte henne, fast jag ser att det kan tolkas så ... Det där med föregivna privata bojkotter för att inte stödja misshagliga regimer är lite av ett rött skynke för mig. Min irritation är lättväckt eftersom jag ofta fått försvara mina Thailandsresor (mot folk som ändå inte reser vare sig dit eller någon annanstans). Och den här gången väcktes den av Lagers inlägg snarare som en association till de jag försvarar mig mot - inte pga just Lager.

Syrligheterna är alltså inte riktade till henne, och det ser jag ju att inte de andras heller är.

Okej, då missförstod jag er allihop. Såg att även Lager gjorde det men även att du förklarade (sorry, skyller på mobilen igen).

De senaste dagarna har jag konkret funderat på att åka till Israel ett par veckor, för att på plats konstatera att jag inte gillar det längre. Vilket faktiskt är väldigt troligt att jag inte gör. Sen är problemet förhoppningsvis löst.

Vad var det du gillade?

Min bror var i Marocko för några år sen och han tyckte det var jättejobbigt med alla försäljare. En kastade tom en orm efter honom och hotade med att hämta en farligare om han inte köpte något... Han sprang därifrån.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 373
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 459
Senast: tuaphua
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 733
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar