Erfarenheter av rotspetsabcess, försäkring

Quimero

Trådstartare
Min unghäst har idag röntgats och man har funnit en rotspetsabcess på näst sista tanden i nedre käken. Efter kontakt med försäkringsbolaget så har jag fått klart för mig att bolaget inte alltid ersätter dessa. Är det någon som vet när de olika bolagen ersätter och när de inte gör det?

(Hästen kommer att åtgärdas oavsett, men jag hittar inte mycket när jag söker, och det vore intressant att veta.)

Alla bölder och trasiga tänder ersätter mitt bolag utan krångel. Jag har iaf inte behövt vara specielt specifik

(sveland)

Min unghäst har idag röntgats och man har funnit en rotspetsabcess på näst sista tanden i nedre käken. Efter kontakt med försäkringsbolaget så har jag fått klart för mig att bolaget inte alltid ersätter dessa. Är det någon som vet när de olika bolagen ersätter och när de inte gör det?

(Hästen kommer att åtgärdas oavsett, men jag hittar inte mycket när jag söker, och det vore intressant att veta.)
Mitt bolag ersätter också rotspetsabscess. Dina Försäkringar

Liknande trådar

Skola & Jobb Vad gäller? Jag skulle alltså ha jobbat i dag, 21-07. har setat och kört närmare 7 mil och hade bara ca 2 mil kvar. Stannar innan en...
2
Svar
27
· Visningar
4 037
Senast: anna_panna
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 163
Hästvård Min häst var sjuk(diarré), jag ringde vet, de tyckte jag skulle komma in för utredning(gastro). Väl på plats hos vet (efter drygt 15...
2
Svar
36
· Visningar
3 605
Senast: Lotus
·
Kropp & Själ Jag varnar för lite långt och kanske rörigt inlägg. Jag borde nog vara anonym men orkar inte skapa ett nytt nick just nu. Jag behöver...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 085
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025