Erfarenheter av häst med kor?

Vi har nu ca 30 kor (har nyligen sänkt ner från 50) och har de ihop med mina hästar (8 st) inkl fölet. Kona vet precis vilken häst de kan vara nära till och vilken de ska undvika. Vi har haft vårt avel tjurar i med de också utan problem. Och vi har gjort det med våra hästar i fler år och även de hästar som har kommit hit som är upp stallat här.

No problems man...(written with my best Jamacian accent!)

Sorry för ett sto CS är latt idag och vill inte resize den...:angel:

january_2005_006-med.jpg

Sv: Erfarenheter av häst med kor?

Snor sista.

Hur är det med en tjur då? Jag är osäker på om tjuren går tilsammans med korna, men en tjur finns det iallafall eftersom det är slaktdjur... Kan man ha häst med tjur?

Min f.d kompis hade sitt russ sto med en ungtjur och det resulterade i att hästen blev allmänt olycklig, men här handlade det ju om att hästen va SJÄLV med EN tjur. Han försökte ju aldrig skada hästen eller så. På det sättet kom dom överrens.

Sv: Re: Erfarenheter av häst med kor?

gu va mysig bild!!!! haha*

Liknande trådar

Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
15 026
Senast: MML
·
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
715
Senast: Amha
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 435
Senast: Hedwig
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
694
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka