Sv: Erfarenheter av dyra beg. vs. billiga nya boggie transporter?
VV står inte högt i mina ögon heller. Men är det inte dom på VV som "skryter" i sina annonser att "nu har vi sålt mest igen!" Hur går detta ihop egentligen, vad grundar de det på? Eller är det så att de flesta köper VV trots att de egentligen inte lär ha så bra kvalitet? (Vad man märkt alltså)
Jag gick i släpköpartankar i våras, och min största prioritet va att det skulle va i bra kvalitet och säkert! Det va det absolut viktigaste för mig o att det va en boggie. Sen hade jag inte tänkt köpa ett nytt släp, men ett "bättre begagnat".
Jag va (och är) lite tveksam till alla de nya o ofta billigare släpmärkena som kommit senaste åren. De är ju inte svenska, kanske svårt med garantier, reservdelar eller krångel om det uppstår problem (kommunikation osv)? Dessutom billigare, behöver det betyda något?
Hur som helst så ville jag ha ett släp av "beprövat" märke, jag tänker då främst på star, kylinge eller boj. Jag anser att det är släpmärken som funnits länge o många har ju såna släp, då borde de va bra (även om de oxå kan ha sina nackdelar såklart!)
Nu blev det att jag köpte ett nytt släp (ett Star), för andrahandsvärdet på de släpar jag kollade på var ganska högt o jag valde därför att lägga till lite mer pengar o få ett helt nytt släp. Jag är supernöjd med mitt, haft det sen april. Stabilt, stadigt o känns tryggt. Dessutom vet jag var jag ska vända mig om det uppstår problem eller jag behöver köpa reservdelar osv. Det är ju positivt att andrahandsvärdet är högt, för det tycker jag visar på att släpen håller hög kvalitet och sen kommer man ju förhoppningsvis få rätt mkt för släpet den dag man säljer det.
Kan bara önska dig lycka till i djungeln! Försök fråga ut folk du känner vad de tycker om sina släp, vänder du dig bara till en återförsäljare får du nog bara veta det positiva! Sen är det nog viktigt att fundera över vad du vill ha för släp, vilka krav du ställer o vad du är beredd att betala.