Erfarenhet ska avgöra – nya krav kan införas för internationella hoppryttare

FEI diskuterar att införa minimikvalifikationer för hoppning. Syftet är att säkerställa att ryttare har tillräcklig erfarenhet innan de tävlar på högsta nivå – en modell som redan finns i fälttävlan.

Äntligen! Galet att det inte gjorts tidigare dock, förra helgens världscupsfinal (åtminstone de första två deltävlingarna) var mer än tillräckligt bevis på att det verkligen behövs.
Jag reflekterade över detta när jag kollade på sändningen och hon från Sydafrika aldrig hade hoppat så högt och svårt. Nu var hon om jag mins rätt felfri i en av klasserna.

Jag reflekterade över detta när jag kollade på sändningen och hon från Sydafrika aldrig hade hoppat så högt och svårt. Nu var hon om jag mins rätt felfri i en av klasserna.
Ja, hon var väl ett av få exempel som faktiskt gjorde hyfsat ifrån sig (tillsammans med den unga killen från Ungern, minns inte hans namn) men både Japans och Georgiens ryttare var riktiga skräckexempel som verkligen inte borde ha bemödat sig med att åka dit. Stackars hästar!

Liknande trådar

Ridning Hur gör ni för att fortsätta hittta nya mål med ridningen när man har ridit ett tag? Jag har ridit i trettio år lite drygt, och sen... 11 12 13
Svar
243
· Visningar
14 208
Senast: Mabuse
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Av någon outgrundlig anledning har jag anmält mig till en hopptävling som ridskolans ridklubb anordnar. :) Jag har aldrig tävlat förut...
Svar
0
· Visningar
648
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Gah, nu är jag farligt nära ett nervsammanbrott. (Nya) equiatrkern var ju här i onsdags, och rättade snedhet på bägge hästarna... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 297

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka