Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@TinyWiny Vilka är symptomen på svavelbrist? Vilka mineraler i kroppen påverkas av svavel?Har du brist på svavel i kroppen så ja, då kan det såklart hjälpa med tillskott men annars nej. Att MSM skulle vara bra att ta lite hur som och mot lite allt möjligt är enbart reklam. Om man inte har brist på svavel är inte bättre att ta det än någon annan mineral man inte har brist av. Snarare skapar det problem eftersom övriga mineraler i kroppen kan komma i obalans.
@TinyWiny Vilka är symptomen på svavelbrist? Vilka mineraler i kroppen påverkas av svavel?
Så även din utsago kan tas med en nypa salt dåDet finns inga kända symptom på svavelbrist.
Alla mineraler påverkas om balansen i kroppen blir fel men särskilt upptaget av koppar och selen kan påverkas negativt iallafall hos häst vid intag av MSM. Jag har inte hittat någon studie på människa.
Så även din utsago kan tas med en nypa salt då
Jepp, menar på människa, för det är ju erfarenheter på människor min fråga handlar om.Menar du på människa? Eftersom MSM är en modenyck tror jag inte att det har hunnits göras några långsiktiga studier på människa. Att balansen i kroppen påverkas om man tillför en mineral man inte behöver behöver man inte tveka på iallafall för påverkas gör den. Det är tydligare på häst eftersom de äter en ensidig kost och då märks obalanserna tidigare när prover tas än vad det gör på en människa som ju äter mer allsidigt.
Ganska drygt svar på någon som tar sig tid att svara på dina frågor kan jag tycka. Det mesta man läser på internet är lämpligt att ta med en nypa salt och inte lita blint på. När det gäller hälsokost synnerligen då det är ett oreglerat begrepp.Så även din utsago kan tas med en nypa salt då
Jag har provat, mina kollegor är galna i det.Har läst lite om MSM och att det ska vara så bra för oss människor också. Har någon erfarenheter av det? Har det hjälpt? Mot vad i så fall?
Vad händer med dina kollegor då? Händer det nåt?Jag har provat, mina kollegor är galna i det.
Verkar inte ha hjälpt mot någonting (jag ville ha hår och naglar som växte kopiöst, berätta gärna mer ) som jag märkt men jag fick i alla fall huvudvärk (det får jag väldigt sällan annars).
Höll mig på knivsudd dosen, vill ändå inte moffa i mig saker. Köpte det egentligen för att jag tänkte att jag skulle få mamma att testa för artros.
En har artros och blir mycket bättre hävdar hon och får ont när hon slutar. Den andra har inte uppgivit några direkta effekter . En tar kapslar men verkar inte nöjd och ska byta till pulver så jag gissar att hon inte haft ngra effekter heller (vill bli av med stela axlar tror jag). En tredje har inte sagt så mycket men jag tror hon testar.Vad händer med dina kollegor då? Händer det nåt?
Men alla som påstår att de har fått hjälp då? Många verkar ha fått smärtlindring, men man kan också läsa om sådana som inte har upplevt någon förändring.Msm har inte några seriöst dokumenterade effekter.
Men alla som påstår att de har fått hjälp då? Många verkar ha fått smärtlindring, men man kan också läsa om sådana som inte har upplevt någon förändring.
Att använda dem som upplever sig ha märkt skillnad som bevis och argument för att alternativa behandlingsmetoder och kosttillskott fungerar, kallas anekdotisk evidens och är inte vetenskapligt. Precis som @Mabuse skriver så kan placebo och slumpen lika gärna ligga bakom dessa individers upplevelser! Jag blir på allvar rädd för vart samhället är på väg, när så många börjar likställa personlig erfarenhet och åsikter med fakta och vetenskap. Liksom, ska vi stänga ner alla universitet och högskolor eftersom Nisse UPPLEVER att något förhåller sig på ett visst sätt?Men alla som påstår att de har fått hjälp då? Många verkar ha fått smärtlindring, men man kan också läsa om sådana som inte har upplevt någon förändring.
Äppelcidervinägern är pga att MSM smakar rent SKIT, och blandat med vinäger och nästan en
liter vatten går det.
Att använda dem som upplever sig ha märkt skillnad som bevis och argument för att alternativa behandlingsmetoder och kosttillskott fungerar, kallas anekdotisk evidens och är inte vetenskapligt. Precis som @Mabuse skriver så kan placebo och slumpen lika gärna ligga bakom dessa individers upplevelser! Jag blir på allvar rädd för vart samhället är på väg, när så många börjar likställa personlig erfarenhet och åsikter med fakta och vetenskap. Liksom, ska vi stänga ner alla universitet och högskolor eftersom Nisse UPPLEVER att något förhåller sig på ett visst sätt?