Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

Kl

Har aldrig lagt upp film här innan så va snälla mot oss! ;)
Hästen och jag är ganska nya med varandra (ca 2 månader) och hon är extremt känslig. Vi har inte hittat den rätta tajmingen (eller jag har inte hittat den) och därför smiter hon iväg emellanåt. Jag är inte heller en supererfaren ryttare, ridit i ca 5-6 år, tävlat som mest 110 med min förra häst, men tränar regelbundet för B-tränare i både hoppning och dressyr.
Tack gärna emot tankar och rolig kritik! :)

Håll tillgodo!
http://www.youtube.com/watch?v=Du90ybyYcdc

Trevlig häst! :) Jag tycker du är jätteduktig för att ha så få år i sadeln.
Hästen behöver mycket mer ben, hon är lite het, men även en het häst behöver drivning och inramning. Mitt bästa tips är (som vanligt) mycket markarbete för jag tycker tyvärr inte att hästen ser särskilt lydig ut. Den går igenom dina förhållningar och är för lång, dvs den har inte bakbenen under sig. Då blir det svårare för den att hoppa stort eller trångt. Även elithästarna kommer ju såklart fel ibland, men det märks inte då de har så stort register och gummi att de orkar länga eller komprimera sig. Sen skulle jag personligen aldrig klara av att hoppa med så långa stigläder för jag skulle tappa balansen totalt, men det är ju jag det. :p

Tack! :)

Ja, inte förrän jag såg filmen så ser jag hur långa lädrena är. Dom jäklarna har töjt sig rejält.... Självklart ska det åtgärdas fortare än kvickt!
Angående markarbetet så jobbar vi för fullt med just halvhalter och att få igenom dom+ att hitta rätt i galoppen. Hon har en tendens att krylla ihop sig och galoppera på stället.
Jag har aldrig haft en häst av denna typen innan, så det är lite annorlunda än vad jag är vän vid! Men, jag har bra hjälp bakom mig så det är bara att köra på! :)

Såg bara de stora hindren innan du började hoppa. :o Satt förväntansfull och väntade hela filmen på de stora hindren! :D

Tycker det såg mjukt och fint ut. Du hoppar jättebra barbacka.:) Önskar jag också gjorde det. Nu har jag ioförsig inte provat då min häst har 2 dm manke.. :angel:

hahaha, helt ärligt såg den inte helt främmande ut med de stora hindren och ingen sadel =P Skulle nog gå bra, om han hade hoppat lite i sommar.
Risken är ju att han skjutit ifrån som en tok och jag flygit all världens väg, fast de kanske hade varit rätt kul att titta på sen hahaha!

Han är rätt rund och härlig om ryggen men har manke så jag körde på med ett schabrak och en fårskinnspadd, funkade jättebra =)

*KL*

Idag så hoppade jag tyskponnyn och herre gud vad han tar sig!! Han va extremt grön när ägaren köpte honom och hoppades inte på över ett år innan jag blev medryttare. Hur mkt han hoppats innan vet vi inte men det finns film från när en annan provrider honom hos försäljaren och fy tusan så han kastar sig. Den tendensen har han haft med mig också, stress stress kastar sig och drar efter som en idiot. Men med mkt jobb på att få honom harmonisk och trygg i hoppningen så kom resultatet idag minst sagt.
Just denna harmoni slår igenom i all ridning nu, stressapan som var över allt och ingen stans börjar försvinna :)

Jag är ingen hoppmänniska men för första gången i mitt liv så kändes det så himla bra och jag hade koll på vad jag höll på med! Fantastisk känsla! Sen blir det lite hej svejs ibland för han är fortfarande grön, jag med. Men det vi jobbat för finns där, harmoni!

http://www.youtube.com/watch?v=eI2Avppr9UU

kl.

jag och pållen(går som 5 åring) gjorde vår första riktiga tävlingsdebut tillsammans igår:laugh:
nollade både 90 cm och 1m. 1m rundan va så klockren! bra jämn galopp genom hela banan och hon lyssna som aldrig förr! kom rätt på vartenda hinder och kombinationen gjorde vi helt klockrent också, har haft lite kämpigt med komb. och tränat rätt mycket på det.
jag red till och med bättre igår än jag nånsin gjort på träning :D
i 90 kom vi lite nära nåt hinder men är annars nöjd med den med. bättre denna damen kommer för nära en hoppar för långt ifrån.
fick dock bara film från 90 eftersom mina medhjälpare var lite yra.nervös för min skull kanske?
filmen kommer i dagarna. bjuder på en film från träningen i förra veckan!
som också gick super, nog därför man var i sån toppform igår:laugh:

http://www.youtube.com/watch?v=j6k2fjIIHu0

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 167
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 546
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Julklappar 2024!
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4