Sv: Era senaste filmer, forts
Ska göra tvärt emot vad jag sagt till mig själv, nämligen lägga upp en film..
Men ja.. Var snälla mot oss. Både jag och hästen är jättegröna! Hästen är 9 år, köpt för 1½ år sedan och startade våran tid tillsammans med ett halvårs konvaliscens efter två operationer. Har varit igång i 9 månader nu och var ren skogsmulle innan. Var inte utbildad och ja, grön i allt. Både jag och hästen debuterade på hoppträningar i januari i år, innan dess har jag aldrig hopptränat. (flänga över en stock i skogen på en gammal travare i tonåren räknar jag inte, haha) Så var snälla mot oss!!
Vi ha precis börjat komma ut för att få lite rutin och ha lite kul. Räknar med att det tar ett eller två år till innan han har nått en bra styrka och bättre teknik. Han är tung och vi skyndar väldigt långsamt.
Mina största problem är att jag har lätt för att hoppa av lite tidigt (innan hästen) så det snurrar i huvet hela hela tiden. Sitt kvar, sitt kvar....
Hästen, ja han har inte lärt sig avståndsbedömma ännu men han gör så gott han kan och försöker lösa situationerna. Han har lätt för att hoppa av för tidigt han med, så på träning jobbar vi mycket med att sitta kvar ett språng till och få han närmare hindren. Det syns rätt väl i filmerna att han kommer nära ibland. Rider jag inte så så hoppar han av ett språng för tidigt ofta. Så här tycker jag det är skitsvårt! Ofta löser det sig mycket bätte tycker jag när det börjar bli högre. Då blir det jämnare av nån anledning?
Får hela tiden jobba med att försöka rida ihop honom för han faller lätt isär i galoppen om det blir långa transportsträckor. Bjudningen var väl inte den bästa heller. Han börjar bjuda när det blir metern typ.. haha Små hinder är skittråkiga!!
Tar gärna emot lite tips och råd som jag själv inte ser.
Pay & Jump på helt nylagd ridbana. Den är lite tung och gör honom verkligen ingen tjänst.
80 cm
90 cm