Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

Vad heter ponnyn? Liknar en som min kompis hade innan :)

Tycker ibland det ser ut att vara lite undertempo och den verkar inte helt nöjd med bettet(?)

Annars trevliga ritter och kvicka bra omhoppningssvängar ;)

*kl

Hoppade Marius hemma häromdagen. Han vill gärna landa i kors, varför det ser lite vingligt ut i landningarna ibland, men det har blivit bättre än det var innan. Likaså är byterna också på bättringsvägen! Kostruktivt kritik mottages gärna :)

http://www.youtube.com/watch?v=aRZXEQxkdkc

Vad menar du med att han inte verkar nöjd med bettet? På vilket sätt. Äger honom inte utan rider honom bara. Vi har lite problem med undertempo (rider gärna i undertempo då min ena är lättstressad och han (Amaretto heter han förresten) gärna går fortare, fortare och ännu fortare annars.) men vi jobbar på det. Har bara ridit honom i lite mer än en månad och det är andra tävlingen för oss :) Min miss till 10an kostade oss vinsten :mad::D

Tycker den ser ut att streta ibland, men det kanske bara var lite större förhållningar?

Okej, ni tar säkert hem den nästa tävling ist :D

Jo, han hänger sig gärna lite och det man måste göra då är att ruska och höja handen. Det ser hemskt ut när den handen är närmst kameran men så illa är det inte :p

kl

kan inte låta bli att lägga ut detta klipp på min underbara prinsessa. Äntligen verkar jag ha hittat en lagom gammal ryttare som kan tävla henne åt mig på riktigt. Daisy är en sjukt begåva liten ryttare och detta är första gången hon sitter på hästen:

http://www.youtube.com/watch?v=EG3prIQOtDw

den ponnyn är så underbar! och ser så välriden ut! :love:
roligt att du hittat en så duktig ryttare. tycker hon rider ponnyn super bra.

kl.
här kommer en film från oss igår. mini km på klubben 90 cm.(kändes för en gång skull lågt! :) )
har endast ridit 2 pay and jump innan på henne så jag va löjligt nervös innan.
men hon gick som en klocka. kom lite konstigt på hinder nr 4 sen fick hon en jäkla fart och jag tror jag glömde vad en halvhalt är :D lång distans till 6an där jag fick säga lugn till mig själv sen gjorde vi ett bra avslut.:laugh:
måste tänka på att räta upp mig, tror när jag blir nervös att jag gärna hukar mig och slutar rida lite. dumma ovana!

http://www.youtube.com/watch?v=MEaNZTL7pvQ

tack för dom fina orden!!!! jag fullkomligt avgudar min lilla prinsessa:love:

din häst ser också trevlig ut, vad är det för stam?

det förstår jag ;) inte nog med hon är så välriden hon har ju dessutom en urläcker färg!

tack! hon är också helt underbar! har bara haft henne i lite över 2 månader men hon är verkligen min dröm häst på alla sätt och vis!. :love: hon är e: New Balance ue: Swift
ingen stam som jag alls hört talas om innan :D

det ser ut att gå framåt för er, vad kul :) för visst va de din häst som va lite studsig och hoppig på stället ibland :angel:

ser jättetrevligt ut :) jag hade bara viljat att du satte igång galoppen mer och fick lite snurr på bakbenen, så att du sen fram till hindren kunde få igenom halvhalterna och bli klar i tid för att sedan vänta ut hindret istället för att komma lite väl nära som det blir ibland och få lite bättre språng.

samtidigt ser det väldigt lätt och trevligt ut och det flyter på bra, jättekul :)

va länge sen ja la upp någon film nu också, har helt glömt av. ni får en liten film från senaste tävlingen :)

http://www.youtube.com/watch?v=6rAwnINA7Ys
110 i köping, "stoppet" var helt och hållet mitt fel, glömde av att tänka helt enkelt, och har fått lite svårt för kombinationer på sista tiden :o är ändå nöjd, och pålle hoppar ju det där som ingenting, så ska nog bli något av honom snart också :)

det ser ut att gå framåt för er, vad kul :) för visst va de din häst som va lite studsig och hoppig på stället ibland :angel:

ser jättetrevligt ut :) jag hade bara viljat att du satte igång galoppen mer och fick lite snurr på bakbenen, så att du sen fram till hindren kunde få igenom halvhalterna och bli klar i tid för att sedan vänta ut hindret istället för att komma lite väl nära som det blir ibland och få lite bättre språng.

samtidigt ser det väldigt lätt och trevligt ut och det flyter på bra, jättekul :)

tack! ja hon har varit väldigt hoppig och studsig, inte förrän dom senaste två veckorna som hon börjat acceptera handen lite mer.
precis så tycker jag med! hon såg faktiskt rätt slö ut i bakkärran! hon behöver stärka bakbenen rätt så mycket. så hon orkar hålla ihopa galoppen och inte bli lång med bakbenen en mil efter.
dom senaste 2 veckorna har vi ofta kommit nära hinderna, innan va det tvärtom, då hoppa vi alltid på tok för långt ifrån. men tycker helt klart det går åt rätt håll.:laugh:
mycket bra kritik måste jag säga. :bow: även om jag tränar för tränare osv så är det alltid bra men någon utomstående som kommenterar.
sen måste jag säga att ibland när vi hoppar i höger galopp och ska svänga i en sväng så ibland så slår hon om och får korsgalopp, bytar bak. är det för hon är lite svag i bakbenen tro?

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 167
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 546
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve