Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

tack! hon är jätte trevlig :) men är ju ett sto.. jag som sa att jag aldrig skulle ha ett bestämt, envist sto igen utan en valack. men på nåt sätt lyckas man fastna för dom små åsnorna ändå.:D

tycker du har så fina hästar! :love: vilken duktig liten bäbis :laugh:

kl.
här kommer en liten snutt från oss idag.
tyvärr va det inte våran dag idag. :( vi gick omkull i ett hinder, hon missuppfatta mig och hoppade av för tidigt och fick översta bommen mellan frambenen sen stöp vi i marken. tack och lov klara vi oss med bara skrapsår och förstört självförtroende hos mig..
när hästen rest sig igen så hoppade hon en studs serie av sig själv. det va lite komiskt :D
har ni andra gått omkull så någon gång? detta är 3e gången jag går omkull med hinder. börjar bli trött på det! :devil:
filmen är efter vår vurpa
http://www.youtube.com/watch?v=3zizWmEUELI

Jäklar vad hon hoppar, ser superfin ut! :)

ja hoppa kan hon lilla damen :D men hon är lite för tuff för sitt eget bästa.
förra träningen hade vi en serie med studs, ett galopp språng oxer, och sen liten studs igen men då klipper hon där det ska va 1 galoppsprång en studs istället.. och landar med bakbenen i oxern..
när hon behöver korta sig och ta ett galoppsprång till så blir hon lat och bara slänger sig handlöst iväg vilket sluta med att vi gick omkull den senaste träningen.
hoppas hon lärt sig av sitt misstag och att lyssna på matte:crazy:
även om jag håller i och tänker ett galopp språng till så kan hon helt plötsligt hoppa av för stort och jag är inte alls beredd.
lite tips? hoppa mycket studs/serier? låga hinder? länga/korta galoppen?
hon behöver uppenbarligen stärka sig :angel:

Vad fin han var, en häst helt i min smak. :d
Unghästen var också fin, ser stabil och lugn ut.

jo, det var honom du såg på annons och det var Niklas som red. :) Fast nu är han inte min häst längre.

Det jag funderar på är att jag tycker det ser halt ut?? Hon ser ut att slira en del.. Tycker att i de tillfällen det blir sämre flyt så har hon tappat greppet lite ser det ut som. Blir som lite ''stressad'' i steget. Men jag kanske inbillar mig. :) Grattis till segern! Trevlig häst och jag tycker du rider trevligt.

Tack! Ja, det var halt! Det hade regnat hela natten + enda fram tills vi skulle börja hoppa. Ridskolehästarna var även nyskodda utan broddhål... Men som tur väl var halkade ingen omkull. Red därför lite lugnare i omhoppningen ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 167
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 546
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar