Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

kl

Påskhoppning idag, vi var väldigt fint utklädda ;)
Hoppade 1m o 110cm på vårt gamla hemma ställe :)
Blev ett par missar men två felfria rundor, i 1m red jag äen omhoppningen, en lite extra runda med lite karaktärshinder.
Dåliga språng på trean, han är alltid tittig den långsidan, brukar alltid rida innanför graven när jag rider själv på banan... Stod emot o jag tappade distansen helt, men han är en hjälte!
Sen till fem tittar han på muren, typiskt Tana, jättetittigt när det gäller att galoppera förbi hinder men hoppa är aldrig några problem.
Jag rider dåligt in i kombination i 1m, bara mitt fel där.

http://www.youtube.com/watch?v=wz9JwpQGcmk

http://www.youtube.com/watch?v=6f1eXNqjj_Y

Nu hör vi egentligen hemma på dressyrbanorna men la bort hatten och fracken för dagen och var med på stallets pay'n ride. Hoppat har vi kanske gjort max 10 ggr tillsammans och dessutom hade de släpat in allt de kunde hitta för att göra det lite mer spännande - där av ser det ut som det gör ibland :angel:

Tyvärr var kameran inte riktigt med hela tiden.

Kul hade vi iaf :D

http://www.youtube.com/watch?v=sWLlm3HImUU

Mums vilken fin häst du hade! Klart det blir knasigt ibland, man kan ju aldrig veta om hindrena har tänkt anfalla! ;)

Nu gör jag årets debut i filmstråden! Broddskada försenade hoppningen med 3 veckor men nu är vi igång igen! Film från andra hoppningen i år och jag tycker att det är stooooor skillnad från där vi slutade i höstas. Nå, vad tycker ni?

hoppefilmen

Fina ni var! :) Upplever din ridning som stum och inte så följsam dock? Kanske just är på den där filmen. Jag skulle vilja att du var lite mer avslappnad och gav hästen kanske lite mer eftergift med handen :) Annars såg det ut att vara en trevlig häst!

Fina ni var! :) Upplever din ridning som stum och inte så följsam dock? Kanske just är på den där filmen. Jag skulle vilja att du var lite mer avslappnad och gav hästen kanske lite mer eftergift med handen :) Annars såg det ut att vara en trevlig häst!

Jag tränar just nu på att INTE vara så följsam och ge henne så mycket eftergift. Hon behöver lära sig ta mina halvhalter och stanna kvar i samma tempo, hon hoppar och studsar för hon accepterar inte att jag "håller" kvar i henne. hon vill helst springa på och hoppa av alldelles för tidigt.
hon måste lära sig att vänta, vänta och lyssna. :)
efter den övning blev hon mycket lydigare och jag kunde då mjukna i handen och bli lite mer avslappnad. ska lägga upp en film till som är från lite senare på träningen.
jag tar din kommentar som en komplimang för jag har äntligen blivit lite mer fast och inte bara låta hästen bestämma och jag bara följer med :D

Aha okej, men då är det ju okej! Så länge man vet varför man gör olika saker :) lycka till!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 167
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 546
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel