Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

kl

Har varit på 2dagars hoppträning i helgen. (För min ordinare tränare) Är så himla nöjd över snuttan! Jag är hopprädd, och träningen som var innan dessa två träningar bröt jag ihop totalt. Jag vågade verkligen inte rida över hinder på 40cm, gjorde halt innan hindren för jag var så rädd. Grät mig igenom första delen av passet. :eek: Så jag var lite smårädd att det skulle sitta kvar, men det var som bortblåst! Älskar min fina tjej.

Idag hittade jag nya och bra knappar på henne. Jag rider med för breda och veliga händer vilket leder till stopp, så när jag fick en stilla och ihop hand vart det ju genast mkt bättre!

Dag 1
http://www.youtube.com/user/nektermylove#p/a/u/1/8hWzRBSh9QY

Dag 2
http://www.youtube.com/user/nektermylove#p/a/u/0/_ztAzFPWBMU

Har tävlat idag. Första lokala på 3 år.

Först 0.95 m
http://www.youtube.com/watch?v=w4pOlXVBbCc
Har haft lite problem de senaste två veckorna att han har stoppat.. Så jag skulle bara rida på. Blev dock lite överdrivet...hehe...

1m
http://www.youtube.com/watch?v=xolfvxZTN24
Mycket bättre känsla, men fick inte tillbaka på sista relaterade avståndet och då fick jag inte heller tillbaka efter, så han river första i kombinationen som var sista hindret... Och jag som redan var inne på omhoppning ;)

Ni får tycka om ni vill! ;)

Tycker det ser himla trevligt ut, du gör ett bra jobb med din häst:laugh:

Härligt när en liten detalj som det med händerna gör att man får så mycket förbättring! Verkar vara mkt motor i hästen och då brukar det vara extra viktigt att kunna rama in- och rikta energin någonstans.

Var på Pay n Jump igår med fullblodet :)

Film:http://www.youtube.com/watch?v=8VPXYyp_xHY

Ingen superkänsla, men helt okej. Han var fin iaf :) En liten miss i kommunikationen på 5an, då han bjöd lite halvt på hinder nr1 och jag sedan fick hjärnsläpp och inte hittade någon distans och började ratta för mkt. Klok som han är tog han av ändå så han slapp hamna i botten :)

Tack!! :)

Ja men visst, det är så himla roligt att hitta nya knappar och detdär var verkligen en stor aha-upplevelse. :laugh: Superkul!

Det väldigt mycket undertempo genom hela filmen, han blir fyrtaktig i princip hela tiden. Det kan vara bra att samla inför hinder, men det där är för mig inte samling, han är inte igång och bakbenen är sju meter bakom hästen. Jag har inte sett alla dina filmer, men några stycken och skulle genomgående vilja se mycket mer galopp och tryck.

Jag förstår att du rider i denna lugna galopp av en anledning, att han inte ska ha för bråttom och bli för laddad ;) antar jag och jag tycker det fungerar, klar förbättring i slutet mot i början. :)

Jag förstår att du rider i denna lugna galopp av en anledning, att han inte ska ha för bråttom och bli för laddad ;) antar jag och jag tycker det fungerar, klar förbättring i slutet mot i början. :)

Stämmer bra, huvudet på spiken :). Eftersom känslan för dagen var att han gärna blev "för mycket" i galoppen så valde jag att ha honom mer åt det dämpade hållet när jag markarbeteshoppar för att sedan lägga upp galoppen när han känns helt avspänd. Ser ingen anledning att tänka annorlunda :)

Alltså, jag vill inte vara bråkig och förstår ju att det här bara är några filmer och du känner såklart din häst bättre än jag någonsin kommer att göra genom några you-tube-klipp (oavsett vad vissa bukare hävdar :p ) men nu har jag tittat på ett gäng filmer, den tidigaste från november -10 och jag är bara nyfiken på hur han ser ut när han blir laddad? Allt jag ser är en otroligt avspänd och trevlig kille som i mina ögon går i undertempo.

Du är inte alls bråkig, jag tycker det är intressant att diskutera det här ;). Därför att många som ser "Charlie" upplever att han inte har så mycket nerv som han har när man sätter trycket i honom, det blir lätt för mycket häst så att säga.

Jag köpte honom av min tränare för 4 månader sen ungefär, och hon har haft honom sen han var bebis, ridit in honom osv. Hon upplever honom likadant, och har därför instruerat mig att rida honom i den här galoppen. Litar till fullo på henne på den fronten.

Efterhand vill jag absolut kunna ha balans även när jag sätter mer tryck givetvis. :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Tjatter Jag och sambon kommer spendera lite tid i Stockholm imorrn, tid ca 15-20. Vad finns att hitta på så dags? Vi nördar gärna på museum och...
Svar
6
· Visningar
321
Senast: gul_zebra
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka