Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

jag gillar er skarpt! :D ser lovande ut, lite orytmiskt ibland kanske men tempot är bra överlag enligt mitt amatöröga iaf ;)

Haha, tack :D

Det var faktiskt första gången som jag tänkte "Shit, det går ju faktiskt framåt!" när jag såg filmerna. Framåt som i fart framåt alltså :p Jag har många timmar film (som jag inte vet hur man få in i en dator) och känslan när jag rider har alltid varit att det gått apfort. Och så ser man filmen och bara "Gud vilket tråkigt ekipage, varför GÖR jag inget?!" för att det ser ju ut som vi springer i tuggummi.

Tack! :)

Ja, äntligen känns det ju faktiskt stabilt som sagt :) I 1 m klassen när ha river är det jag som mesrider och inte vågar ta nå beslut. Starten innan mig vurpade ordentligt precis efter det hindret, så jag satt mest å bara hoppades att han skulle hålla sig på benen... Men det känns verkligen som vi har flyt nu. Längtar massor till våra tävlingar :)

Btw, nån som har tips på hur jag ska träna omhoppningsvägar utan hinder? Som ni såg så lyckas jag inte direkt vända på en femöring med långtradaren ;)

Kan du inte stå i lite lätt sits, just för att få in tekniken/känslan med vikten i fötterna och sluta knipa?

På så vis :D Jag försökte titta men kunde verkligen inte se vad det var :p

(Svarar utan att ha sett dina filmer)

Träna över enkla bommar på marken, då gör det inget om du kommer fel :) Sväng för ytterskänkeln, ha blicken långt fram och tänk på att inte tappa galoppen är generella tips som brukar räcka långt!

Kan du inte stå i lite lätt sits, just för att få in tekniken/känslan med vikten i fötterna och sluta knipa?

På så vis :D Jag försökte titta men kunde verkligen inte se vad det var :p

Då är det ännu värre :eek:

Skämt o sido, ang sitsen så var det just en ny terrängtränare som uppmärksammade mig på det i höstas redan när jag galopperade fram, i lätt sits. Var glad att du inte sett äldre filmer :eek:

Men jag reagerade oxå på att det såg ut som att jag satt alldeles för mycket, själv har jag inte mycket minne kvar av rundorna :D Tror det kan höra lite ihop med att Tigerhästen ännu inte bjuder jämnt hela tiden, även om det blivit mycket bättre. Jag är liksom ännu sämre på att försöka ha honom framför mig när jag står upp mer, speciellt då på en hoppbana. Man måste ju svänga hela tiden :mad: ;)

Det är verkligen superbra att bli filmad :bump:

Men titta på filmerna då! ;) Jag vill ju jättegärna ha dina kommentarer och synpunkter efter alla tips jag fick från dig i höstas :)

Kan inte träna med bommar :( , då vi inte får plocka fram varken hinder eller bommar på min anläggning. Senare i vår kan jag göra det, när vi kan vara ute. Men nu går det inte... Försöker verkligen rida för ytterhjälperna, men jag får liksom inget gensvar, det går för långsamt liksom... Det i kombination med att jag inte är blixten själv heller, plus att jag inte vill ta i honom för mkt, för att inte tappa galoppen... Hur blir han kvickare för hjälperna? Hur blir jag kvickare i huvudet?

Nu har jag tittat, vilken skilnad på galoppen!! :bow:
Lite mattare (= längre) i andra klassen, men ni hade kanske hunnit bli lite trötta?
Nu var det väl inte du som red på den senaste filmen jag kommenterade (?) men han ser också mycket mer tillfreds ut med handen.

Ang omhoppningssvängarna så tror jag ännu mer på att svänga för ytterskänkeln efter att ha sett filmerna. Du ska inte ta i honom heller ;) Du ska liksom trycka runt honom med ytterskänkeln, då är det lättare att hålla igång galoppen också.
Vad är det för töntregel, inga bommar?! :confused: Då får du rita streck i ridhusbottnen :devil:
För att bli kvick själv och få snabbare respons: Planera ridningen och ha planen klar för dig, även när du rider på marken. Vid A ska han öka, vid E ska han fatta galopp osv. Tar han inte hjälpen direkt så förstärker du den, SNABBT! Hur du väljer att förstärka är upp till dig, du vet vad hästen tar bäst. Spö, kicka till med skänkeln, smackning tex.
Det är lite typiskt stora hästar att bli lite "sävliga" i sin respons, men det går att träna upp :)

Hoppas de går med en löshopnningsfilm oxå. Fast vi skall kanske sattsa på dressyren ;) Kan tillägga att hon sen under kvällen hoppade 120 cm

Senast ändrad av en moderator:

tack så jättemycket! :laugh:
Jo hennes galopp är underbar, hoppas på att vi kommer igång ordentligt nu så vi kan komma ut och tävla igen!

ni andra får också gärna kommentera.

Tack tack! Ja, vi har verkligen jobbat med galoppen! :)

Igår lyckades jag få fram lite bommar iaf. Så då tränade vi på å svänga. Problemet är dock att det känns som att jag måste ta i honom för att han ska svänga kvickt, annars går det bara fort och svängen blir stor... Dock inser jag att det inte kommer funka å ta i honom för mkt på banan, för då blir det alldeles för orytmiskt... Jaja, det är bara å fortsätta å träna :)

Om två veckor är första riktiga hopptävlingen för mig på tre år. E lite nervös...

kl*

senaste filmerna på mig och några av mina pollehästar.

från tävlingen med prinsessaponnyn förra helgen. Hoppade LB och LA och var, trots tokspänd ponny, felfria i båda klasser. Hittills har hon startat tre stycken LA i sitt liv och varit felfri i samtliga=kvalad till MSV
http://www.youtube.com/watch?v=XeNgv44h3lU

http://www.youtube.com/watch?v=w92erA9stj8

och så en liten flimsnutt på blivande stjärnan när hon fick komma ut och löshoppa lite i ridhuset tillsammans med storasyster.
http://www.youtube.com/watch?v=ZyMm0HXvWck

Vilken fining!

*kl*

Kan bjuda på den här filmsnutten, sadeln var för dåligt spänd så den gled åt höger vilket hon kände därav vägran och min snygga position. :D

http://www.youtube.com/watch?v=Imr5iH0Tid0

Den här kanske inte var så snygg heller på slutet, hon övervägde att bocka där ett tag:

http://www.youtube.com/watch?v=_SC2o38Ei8U

Liten bana, kommer i obalans över första hindret och tappar fokus ett tag vilket gör att jag rider an lite snett på det andra:

http://www.youtube.com/watch?v=5sLLyEr-U2k

/Heulwen - glad amatör-hoppryttare. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Tjatter Jag och sambon kommer spendera lite tid i Stockholm imorrn, tid ca 15-20. Vad finns att hitta på så dags? Vi nördar gärna på museum och...
Svar
6
· Visningar
321
Senast: gul_zebra
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Utreda för allergi eller inte

Hästrelaterat

Omröstningar