Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

Rid ponnyn mer för ytterhjälperna!
När du ska svänga nu så drar du i tygeln = hästen böjer halsen, skjuter ut bogen och sladdar i svängen.
Rid för yttertygel och ytterskänkel istället och ta hästen med dig genom svängarna.

haha, först funderade jag vad som händer över och efter hindret på den röda.. men det förklarade sig fint på slutet ;) bra jobbat tjejen!

Jag försöker alltid tänka på det, men det är lätt att glömma vissa saker när man är lite nervös. :D
Tack för tipset!

Vad duktig du är! Han såg lite trött ut i 130, det var säkert därför ni rev så många hinder för jag kunde inte se några ryttarmissar. :)

Vad duktig du är! Han såg lite trött ut i 130, det var säkert därför ni rev så många hinder för jag kunde inte se några ryttarmissar. :)

Tack :laugh: Ja det tror jag med så därför blev han väldigt springig:grin: Men det är bara till att ta nya tag och hoppas det går bättre nästa tävling ;)

Åh vad det är nyttigt att se sig själv på film, en videokamera ska inhandlas i morgon!

Jag har fått hem hästen efter hon varit utlånad på foder då jag fick barn i januari. Vi startar våran säsong såhär hemskt :crazy: men får väl trösta mig med att det kan inte bli sämre! Hästen är bara bussig och jag rider inte för 5 öre. Magmusklerna verkar ha semester fortfarande och min handställning :eek:

Jag har vart så j*vla feg och hoppat med livlina (martingal) och istället för att driva så hon hoppar så låter jag henne stanna så de inte blir en super tvärnit eller helikoptersprång så jag trillar av :o Med martingalen slapp jag oxå problemet när vi ska stanna då hon inte känner av att jag är svag och höjer handen. Nu blir jag svag och höjer handen, och hon höjer huvudet och då höjer jag handen ännu mer. Som tur är har jag en jättebra tränare som är på mig hela tiden :bow:

80cm + 90 cm
http://www.youtube.com/watch?v=MtWoHOrpYu0

Jag gillar din häst, verkligen! Om du tröttnar på honom kan du ju alltid svänga förbi mjölby och lämpa av honom : ).

Men du, den där ska bli fälttävlanshäst va? :eek: :love:

Hahaha;) Om nån kommer på tanken och vill ha den där som fälttävlanshäst så tar inte jag något ansvar:rofl: Å andra sidan var den grymt fräsig i terrängen, så det är nog mest dressyrens om behöver jobbas på där :p

Du är medveten om en hel del som behöver jobbas på :bow: , men tänk på handen över hindret!! Annars kanske pållan slutar ställa upp och rädda dig, inget kul att bli dragen i munnen...
"Ponnyskänkeln" efter andra stoppet i första klassen var väldigt onödig (:mad:), den kom alldeles för sent! Om du nu tyckte att hon inte tog framåtdrivande hjälp skulle skänkeln kommit innan stoppet, när hon inte tog skänkeln. Inte efteråt, påväg bort från hindret.

Jag tycker definitivt att det ser ut som en fälttävlanshäst, kvick i sprången, lätt i kroppen och snabb i benen :d

Jag tycker definitivt att det ser ut som en fälttävlanshäst, kvick i sprången, lätt i kroppen och snabb i benen :d

Köp den, köp den ;) Haha, skämt åsido. Men med lite jobb hade det nog blivit en grym liten häst för fälttävlan också:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 167
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 546
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel