Era senaste filmer, forts

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era senaste filmer, forts

kl

Tävling idag! 110 och 120!
I 110 var hon nästan mer vild än tam, bara rusade på och struntade i mig, fick några gånger ta rejärlt i handbromsen då hon inte lyssnade på övig bromsning. Fick med två ner..

I 120 var hon mer på jorden och lyssnade på mina hjälpr men var fortfarande pigg och frammåt. Tyckte vi hade ett bra flyt och hon tog mina förhållningar bra. Retligt nog fick jag med mig de två sista bommarna. Näst sista måste åkt av fartvinden eller nått.. hördes inte ens att jag var i så eg hade den lika gärna kunnat ligga kvar.. Men men, ibland har man tur och ibland otur :)

http://www.youtube.com/watch?v=2CPYyi4yQPQ

Kan slänga in en film från träningen i onsdags med!
http://www.youtube.com/watch?v=22Bf0VYcgBA

Kommentera gärna :D

Senast ändrad:

Jag tkr det ser fint o stadigt ut i båda :) inga stormissar när ni fick pet.
Härligt med utetävling :)

Nu har jag äntligen en film på min ena häst. Det är nämligen så att pappa vägrar filma när vi är på tävling, så jag får passa på när jag har någon annan jag känner med mig som kan filma.

Fröken fräken var sjövild i helgen, lite för mycket vårkänslor (första brunsten) och första tävlingen på ett och ett halvt år som hon fick åka själv på. Fredagen och lördagens katastrofrundor ledde till att hon fick en riktig skolrunda på söndagen, där det enda som var viktigt var att hon inte fick kasta sig iväg.

[URL=http://s195.photobucket.com/albums/z98/Sofie_B/?action=view&current=MVI_2742.flv][/URL]

Ser onekligen överladdad ut:D Fin häst!

Raider_ Ser inte ut som att 120 är nåt vidare problem för er, hoppade själv ETT hinder på 120 igår för första gången och tyckte det var skyhögt!! men det ser enkelt ut för er:) Lite hastigt kankse, men som sagt, med en pigg häst och utebana blir det ju lätt så.

Senast ändrad:

Nu har jag äntligen en film på min ena häst. Det är nämligen så att pappa vägrar filma när vi är på tävling, så jag får passa på när jag har någon annan jag känner med mig som kan filma.

Fröken fräken var sjövild i helgen, lite för mycket vårkänslor (första brunsten) och första tävlingen på ett och ett halvt år som hon fick åka själv på. Fredagen och lördagens katastrofrundor ledde till att hon fick en riktig skolrunda på söndagen, där det enda som var viktigt var att hon inte fick kasta sig iväg.

[URL=http://s195.photobucket.com/albums/z98/Sofie_B/?action=view&current=MVI_2742.flv][/URL]

Uttrycken "Aktiv bakdel" & "Att sätta under sig" fick just ett ansikte :D
Skitsnygg häst btw!

Snygg häst!
var den bara överladdad på denna tävlingen eller är den alltid så? :)

Årets första tävling för mig o min stjärna :)

Är så lycklig att jag har en så fantastisk liten häst!

Blev bara 90 0 1m eftersom de är första tävlingen för året.
tävlingen var i Skabersjö deras nya fantastiskt fina ridhus, så ljust o fint!

90cm
http://www.youtube.com/watch?v=gRNkqc_amc4

1m
http://www.youtube.com/watch?v=xmjFDF8Wmlo

Kommentera gärna :)

Måste förklara lite om 90cm

När jag o Chappe i godan ro kom skrittande till framridningen så hör vi att de ropar in mig på framhoppningen (!!!!)

oops tänker jag, haha..

Börjar trava direkt mjukar upp honom ett par varv, tar o galopperar känner lite på gas o broms hoppar lilla 2 ggr ( detta görs under ca. 3-4 min)

När jag sen kommer in på framhoppningen så ropas jag bort till insläppet, då är de dags för mig att hålla mig beredd, oops igen!

Hoppar räcket o oxern en gång var sen är de min tur, rakt in på banan, galopperar ett varv runt på en något spänd Chappe sen startar vi :)

??? :)

tiotecken

Riktigt fin häst, den gillar vi! :idea: Vet vad du menar om knäppa hästar å vårbrunst. Hon jag sitter på här hemma har varit helt knäpp senaste veckorna haha! XD

Är väl inte så mycket att säga, förutom att det är väl en par tre klasser för lågt för er;)

OT vad är det för träns du har?

Är det en travare? (hukar mig..) Ser lite springig ut i galoppen,jag hade nog försökt jobba galoppen imellan hidrena när det är så gått om plats, över hinder är den fin annars och din position kan jag inte se nåt fel på :)

Snygg häst!
var den bara överladdad på denna tävlingen eller är den alltid så? :)

Riktigt fin häst, den gillar vi! :idea: Vet vad du menar om knäppa hästar å vårbrunst. Hon jag sitter på här hemma har varit helt knäpp senaste veckorna haha! XD

Uttrycken "Aktiv bakdel" & "Att sätta under sig" fick just ett ansikte :D
Skitsnygg häst btw!

Ser onekligen överladdad ut:D Fin häst!

Tack så mycket allesammans! Hon är en framåt häst av naturen, men som hon var den här tävlingen är extremt. Jag vet inte om det var för att min andra häst inte var med (hon har bara åkt utan honom tre gånger, alla gånger har hon varit lika knäpp), om det var för att det var första brunsten (hon har varit allmänt okoncentrerad både hemma och nu på tävlingsplatsen), om det var för att det var första framhoppningen på stoor utebana, eller om hon allmänt tyckte att det var kul. Det är roligt att hon tycker att det är så otroligt roligt, men ibland hinner hon liksom inte hoppa upp sig, utan bara framåt. Det är mindre bra. :p

Är väl inte så mycket att säga, förutom att det är väl en par tre klasser för lågt för er;)

OT vad är det för träns du har?

Åh, tack så jättemkt! Vad glad jag blir :)

De är beställt från en sida som heter xtremehorsemakeover.com
tror jag den heter. Det stod på lapparna att de var ett Schockemöhle men jag är inte säker för de designar tränsen så som man vill ha dem, men detta var såhär. Med vita swarowskistenar på både pannbandet o nosgrimman :)

Ser du dina händer på videon förstår du =) Du liksom har dem liggandes på manken mellan hinderna:)

Fin hon är och du rider henne väldigt lugnt och trevligt :) Verkligen en förbättring sen sist jag såg henne live på Ryttis. Var iofs nog en 2-3 år sedan, men ändå :)

Ser snyggt och prydligt ut, speciellt över hinder. Men som någon tidigare nämde, försök rida ihop galoppen lite emellanåt så h*n inte blir för lång och flack.

Fin hon är och du rider henne väldigt lugnt och trevligt :) Verkligen en förbättring sen sist jag såg henne live på Ryttis. Var iofs nog en 2-3 år sedan, men ändå :)

Tack så mycket! Ja, en hel del har hänt sen dess, tyvärr visar den här filmen inte riktigt hela sanningen. Men nästa tävling är också på hemmaplan, så jag hoppas att hon har en lite lugnare helg då så ska jag försöka få lite fler filmer. :)

Hahaha vilken talang du har hittat, men h*n tycker hindret är för litet:mad::rofl:

Men en riktig liten snygging va det allt:d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 283
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 167
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 546
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar