Era raser.

T

TildaK

Vad har ni för raser i fälttävlan? Vilken/vilka raser tycker ni är dom bästa?:)

Själv har jag haft en korsningsponny och en new forest och har precis börjat om på ett halvblod.:D

Sv: Era raser.

Jag har ett fullblod och ett svenskt halvblod. Halvblodet har precis fått föl efter en fullblodshingst :laugh:

Jag gillar nog fullbloden mest av alla raser, de är ofta väldigt kloka och fina hästar. Kan man hitta en med bra hopp och gång så har man enligt mig en perfekt fälttävlanshäst :D

Min häst är korsning mellan en arabhingst och ett Dölesto (kallblodstravare)
Men han är väldigt duktig ändå. Så länge han lyssnar och går att bromsa :crazy:

Han har mer hjärta än kapacitet antar jag, men jag tycker att han är helt underbar :love:

Oj, det låter som en spännande korsning! :) Skulle du kunna visa nån bild?

min pålle är en kallblodstravare.. :angel: en hejare på hoppningen o terrängen, men dressyren behöver filas lite mer på innan vi debuterar ;)

när jag ska skaffa nästa häst (om några år) hade jag tänkt mig ett halvblod med fullblodsinslag. men man vet ju aldrig ;)

Jag har 2 st sv hbl med 50% inslag av fullblod. Min favorit kombination :D Sen har jag även en hannoveranare :)

Helikon är hälften fullblod, hälften danskt halvblod och Mica är Westfalen.
Helikon är perfekt, har steg och hoppar försiktigt och klokt. Han kunde ju varit lite piggare, men det är nog mer hans personlighet... ;)
Mica har än så länge lite för mycket hopp för ft. Hon hoppar för stort... :crazy: Men annars kan hon nog bli bra! Har bara gått 3 deb än så länge. Tycker ft är skitkul iaf! :D

Jag tycker det är svårt att hitta fullblod som hoppar tillräckligt bra och har fina steg, annars så tycker jag bäst om lättare hästar!

Dansk korsningsponny :)
Men det är tydligen kallsblodstravare i henne fast det inte syns ;)
Men hon är väldigt stadig på foten och det är ju en stor fördel.

Jag tävlar inte, men jag har tränat lätt fälttävlan på en knabstrupper/PRE-korsning. (Vem 17 kommer ens på att korsa de raserna?^^)

Ursäkta, jag uttryckte mig lite fel i föregående inlägg, det kan kanske ha låtit stötande för den som kanske har/föder upp en liknande korsning.
Jag menar att det är en ganska ovanlig blandning, och absolut inte att det är något fel med den.
Ursäkta (det går inte att redigera nu, undrar varför...)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 638
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 369
Senast: linnsan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 011
Senast: Myrten
·
Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått...
2
Svar
33
· Visningar
1 820
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Härnösand
  • Servisfrågor
  • Tips på Fiskmiddagar