Era mål för i år?

F

FridaW

Vad har ni för mål (tävling)?
Mina mål är typ:
• Starta lokalt (första gången) innan sommaren
• Tävla LA (D-ponny) innan året är slut
• Kamma hem åtminstone en rosett i clear round i år innan jag börjar tävla lokalt (har bara tävlat 1g detta året, då blev det 1 pet på första hindret).

Sv: Era mål för i år?

mitt mål är att få unghästen klar till att starta sin första klass som 4åring i början av nästa år ;)

Mitt mål är att rida felfria 1,20 rundor innan sommaruppehållet, och att starta några 1,30 i höst.

Målen är att:
  • Fortsätta plocka placeringar lokalt
  • Bli stadiga i LB
  • starta regionalt
  • Debutera LA

:D

Mitt mål är att debutera 1,20 och befästa oss på den höjden:)

Detta är mina mål med min 6 åriga ponny
  • Starta LB avd A med felfritt resultat
  • Starta Debutant fälttävlan
  • Starta LA avd A
  • Bli placerad i LB på Regional nivå
  • Starta på en nationell tävling ( LA )

* 3 års testet med 3 åringen.
* Komma i gång och tävla hoppning med stoet som fick föl föra året.
* Fortsätta att bli stabil i 1,30 med häst nr 3, sedan beror det lite på vad som sker här framöver, men annars så vill jag helt klart upp och pröva på 1,40 (debuten i 1,35 blev avklarad föra året)

Mina mål är att gå nolla LA med min d-ponny och komma ut på nån lokal tävling med min storhäst :D

Vårt mål är att debutera 1.10 (häst) nu i vår och sen tävla på det hela året. Satsar på felfria runder först och främst, men placeringar till hösten. :D

Vad har ni för mål (tävling)?
Mina mål är typ:
• Starta lokalt (första gången) innan sommaren
• Tävla LA (D-ponny) innan året är slut
• Kamma hem åtminstone en rosett i clear round i år innan jag börjar tävla lokalt (har bara tävlat 1g detta året, då blev det 1 pet på första hindret).

Oj det går snabbt, starta lokalt för första gången och tävla LA... Har du tränat mycket innan utan att tävla?

Japp. Asså jag har tävlat Clear rounder på LB nivå (1m) så det blir inte så himla stor skillnad. Ska starta LC första gången lokalt.

det kan vara stor skillnad mellan en CR och en Regional LA. Eller rättare sagt det är det väl alltid. Banorna blir mer komplicerade, svårare hinder, kombinationer m.m. Det krävs mkt mera ridning på en regional om man jämför med en CR där det oftast bara gäller att styra runt fyrkant snett igenom fyrkant .. :p

Jag ska försöka komma ut på lite mer hopptävlingar än förra året (ser iofs inte så ljust ut, jätteont om tävlingar här :()
Ska bli mer etablerade i 130, försöka rida felfritt 135.
Gärna ngn placering i 130 åxå.
(Ska även rida msv dressyr och fälttävlan, vore kul om man lyckades med plac i alla tre samma år :D)

Senast ändrad:

* Komma igång och hoppträna lite med hästen. Stått ett tag p.g.a ledvrickning ska börja sätta igång honom på onsdag.
* Debutera 0,90 lokalt med hästen.

Hade som mål att klara felfria 110. Men ser tyvärr ut som att jag får strunta i det :cry: (hästen på boxvila)

La finns väl ändå inte som Lokal :/ ? Då är det regional.

Mina mål med nya hästen. Sto 8 år ej gjort så myclket. Är att debutera tävlandet på clear round i slutet på maj ca 70-90beror på hur det går sedan. Och sedan under sommar och höst starta lokala upp till LB om det finns någon min häst hoppar lätt och gärna har bara inte tränat så mycket hon är väldig omusklad och fick hem henne i fredags så nu är det träning som gäller :)

mitt första mål blir vell & hitta en ny häst haha;)

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 236
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar