Era mål för -09

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era mål för -09

Nej, jag skrev att om dom inte har ändrat så behöver man inte kvala från A-klass :)
Jag hoppas verkligen dom inte ändrar för då måste jag ha 5,80 :crazy:
Och det vore ju rätt konstigt om man först skulle behöva rida på 5,80 och sedan bara behöva rida på 5,40 för att kvala... Så jag tror inte att dom ändrar det. Isf får dom ta och fixa en speciell A-klass för juniorer som har samma kvalpoäng som SM, annars är det inte riktigt rättvist...

/Anna

aha hoppas jag oxå, tror inte jag kan göra 5,80 i båda grenarna:p.

vill också vara junior.
jag satsar självklart på att komma till sm men jag blir YR nästa år och jag kan nog inte göra 5,8 två gånger så det blir nog vårt mål för 2010:p

Ja, man får passa på att njuta medan man fortfarande är liten ;) Det lär inte bli något SM för mig och Snudda 2010, för A-klass känns lite... omöjligt :crazy:

/Anna

Mitt mål för 09 är nog att svalas föl kommer ut oskadd och han/hon är välmående, och såklart att svala också mår bra!!!!:D

Målet är att träna så mycket som möjligt för "Märta" under våren och tävla 4-gång i vår/sommar på Edall.

Målet för mig själv som person är att från nyåret bli 100% rökfri och bli en friskare människa :D

*kl*

Målet är att få Draumur att utvecklas från bebis-ponni till vuxen häst :angel:

Han är dock på god väg :)

Målen för 2009 är att:
1. Få ordning på Mausi och helst få ut honom på tävlingsbanan
2. Få tag på ett äldre sto så gratis som möjligt som kan uppfostra småflickorna i lösdriften
3. Få råd att gå på åtminstone några kurser så jag får lite att jobba med

Kveikja: Målet i år är att kunna tävla med för oss bra resultat. Men kanske kommer jag få ändra det målet eftersom min kusin skall avelsvisa sin första träningshäst i vår och KANSKE har jag tänkt mig att hon får ha Kveikja till avelsvisning oxå! O då får ju målet bli ett godkänt resultat! (Sen kan vi tävla på hösten :D) Men jobbar vi hemma så skall vi befästa tölten bättre, arbete i form och galoppfattningar.

Andi: Andi har jag som mål att han skall bli än bättre ridmässigt/dressyrmässigt och jag hoppas vi skall kunna jobba mer mot att hitta tölten. Något steg bara innan slutet av 2009 så kommer jag hoppa jämfota av glädje!

Snöggur: Jag vill lära mig rida honom bättre, samla honom o inte vara så lång i tölten, lära mig att utnyttja hans kapacitet. Tävla givetvis, men jag tror det blir jag som är hästskötare o min sambo som rider.

*kl*

- Lära känna varandra.
- Få upp bådas kondition.
- Rida mycket för instruktör.
- Förhoppningsvis ställa upp i någon lättare tävling under året.

Mina mål för 2009 är inte helt satta eftersom jag inte vet om det blir en häst till eller inte.

Vala Beräknas föla i början av Maj men brukar inte gå 11 månader så jag beräknar det till slutet av April efter tidigare erfarenhet.
För att hålla henne väl musklad kommer hon tränas från marken och ridas ut i skogen så länge jag känner att hon orkar med det.

Náttrúnn Beräknas föla i mitten-slutet av Maj. Eftersom det är hennes första fölning räknar jag med att det stämmer.
Náttrúnn kommer tränas både uppsuttet och från marken så länge jag känner att hon orkar med det även hon för att hålla sig välmusklad

Efter fölning kommer Vala att åka på betäckning igen och Náttrúnn kommer vara mamma på heltid tills Vala kommer tillbaks från betäckning.
Då kommer Náttrúnn sättas igång igen och Vala kommer få vara barnvakt till sitt lilla barnbarn när Náttrúnn tränas.:D
Målet med Náttrúnn under hösten 2009 är att få upp henne i kondition och styrka för att kunna avelsvisa om henne under våren 2010.

Sedan så kikar jag runt efter ett sto som jag kan träna och tävla under 2009 men hittar inget som passar.
Förmodligen för att det jag vill ha var det jag hade, saknar mitt ungsto mer och mer för varje dag som går.

Friska hästar är nr 1 och förhoppningsvis 2 fina föl.
Sen är målet att ta sig till A-final på SM med prins Atgeir och att alla stona (5) som ska betäckas blir dräktiga.
Och ett stort mål är att visnigshästarna, som jag har på träning och ska visa, få bra bedömningar.:laugh:

Thóra ska till SM. Planerade även Istölten nästa år (Ruddalen) men det verkar som om det inte blir någon trots allt. Tråkigt..

Reynir - Ska jag börja sätta igång efter vintervila.
Ska börja jobba på tölten, och finslipa dom andra gångarterna. Förhoppningsvis kanske det blir 2 eller 3 tävlingar till höst. :laugh:

Jag blev rejält blåst vid mitt hästköp i sommras. Hästen har ett beteendeproblem i form av istadighet som funntis även hos förra ägarna. Ägarna blånekar trots att jag har många vittnen...
Nu lägger jag alla pengar och energi på NH-träning för att skapa en bra relation och kommunikation med henne. Jag älskar henne och hon är så otroligt fin så jag bara MÅSTE fixa detta!
Det kommer inte bli några tävlingar eller "islandshästträningar" innan jag har fullt ledarskap och hon gör vad jag ber om med glädje!
Inga hårda metoder eller så, den biten har hon tyvärr fått allt för mkt av tidigare (inte hos mig!).

Jag och min häst´s mål -09

* hoppas att älsking ska inte få fång..
* Hålla med ridning och han ska inte tappa för mycket muskler.
*Rida oftare i skogmulle
* ev.vara med i småtävlig, bara om han går bra i våren också då kanske det..
* hästen är min längre framtiden:D

Hmm mål för 2009...

Kunna tölta längre och längre sträckor i bra form.
Komma ut på lite fler tävlingar än förra året.
Förbättra våra poäng från förra årets tävlningar.

Och appropå tävlingar, när kommer propparna?? ;)

Hmm mål för 2009...

Kunna tölta längre och längre sträckor i bra form.
Komma ut på lite fler tävlingar än förra året.
Förbättra våra poäng från förra årets tävlningar.

Och appropå tävlingar, när kommer propparna?? ;)

(Du kanske redan fått svar!), men här nere har redan propparna kommit.
En del av dom kommande närmaste (så att säga :angel:) i alla fall ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 539
Senast: Hedwig
·
Dressyr Årets sista dag är här, utvärdering av 2024 pågår https://www.bukefalos.se/threads/hur-gick-det-med-era-planer-och-mal-for-2024.1532458/...
2
Svar
28
· Visningar
1 433
Hemmet Som rubriken lyder, måste köpa ny men det finns för mycket att välja på 😅 Finns det några egenskaper som ni inte vill vara utan, eller...
Svar
9
· Visningar
312
Senast: Happimess
·
Tjatter Vad har ni för mål för nästa år?
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025

Hästrelaterat