Era mål för -09

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era mål för -09

Mina mål med Geimur (blir 6år) är att få en stabil takt & tempo i tölten samt formen i galoppen ska bli bättre. Sen hoppas jag även på att tävla lite smått.

Mitt främsta mål för 2009 är att hitta en perfekt sadel så det blir lättare att rida ;) Men ett mål att jobba mot är att vi ska försöka (våga) ställa upp i minst 1 lätt tävling någon gång innan året är slut! Delmål på vägen blir med andra ord att vi ska lära oss tölta en längre sträcka och bli bättre i ridningen överlag... Och att Flipa ska förklaras frisk från sin senskada såklart!

Att få renoverat klart så att jag kan sätta igång och träna!

Målen är väl inte så storslagna, att unghästarna ska gå rent i 4 gångarter och kunna grunder i samling och undan för skänkel,

Vore kul att komma iväg på nån liten tävling...
Funderar lite på att visa min hingstunge extriört, har inte tänkt att behålla honom som hingst, men man måste ju öva på nåt.

För övrigt måste jag fundera ut vilka jag ska sälja för nu är de lite för många, men det är SVÅRT, de är ju min favorit allihop!

Min femåring ska fortsätta sin utbildning......kanske kommer ut på nån mindre tävling, men bara om han känns bra. Har ingen brådska alls med honom.

Mitt 11-åriga sto hoppas jag kan komma igång i träningen igen. Det beror dock lite på om jag flyttar och börjar plugga. Då blir det lite svårt eftersom jag inte har råd att ta med mig 2 hästar. Men annars får mamma träna henne lite småttigt och sedan blir det till att träna i sommar....:grin:

För övrigt hoppas jag kunna hitta ett riktigt lovande ung-sto.

Mina mål 2009:
*Tävla öppen klass (V2 alltså)
*Hålla min pålle frisk
*Få pållen att trava i form
*Få Svalur att tölta i form på tävling

*Komma ut på banan med Yrpa och Odinn.
*Hålla Yrpa kanonfin med eksemen
*Ha två friska sunda flotta hästar
*Tävla Öppen klass med Yrpa
*Få Odinn att tölta ordentligt.

Mina mål med Snudda inför 2009:
- Få henne bärigare och flottare i samtliga gångarter, men speciellt då tölt, trav och galopp.
- Kvala till SM även i fyrgången
- Göra mitt absolut bästa, och kanske, om det går riktigt bra, ta sig till någon final på SM (juniorklass)
- Få henne bättre musklad, speciellt då över rygg och kors
- Kunna rida med mindre hjälper och få henne lydigare

Och sen några mål inom dressyrarbetet med henne:
- Kunna rida skänkelvikning i trav utan spänningar och med bra flyt
- Kunna rida öppnor och slutor i trav och ev så småningom i galopp
- Förbättra bakdels- och framdelsvändningarna
- Förbättra galoppfattningar från skritt
- Kunna sakta ner till skritt direkt från galopp
- Och lyckas jag med allt det här skulle jag vilja lära henne enkla galoppombyten

Det kommer bli mycket slit!
Men jag kan väl sammanfatta det hela som att jag vill få fram en häst med så få spänningar som möjligt, både fysiskt och psykiskt, och en häst som är glad frisk, välmusklad och lydig, en sån häst som man blir glad av att rida :)

/Anna

Då jag o min nya häst har lite problem med vem som är ledaren så är mitt mål att innan 2009 slut ska jag kunna lasta henne själv o ta oss ridande förbi grannen utan bekymmer utan sällskap av nån annan häst/människa. Samt att jag ska lära mig att lita på denna tjej.

Började idag med lastningen o det gick över förväntan för att vara första gången hemma!! Gick in med båda fram på golvet 1 gång o stod på rampen med alla 4 1gång. Då slutade vi för dagen..:laugh:

Hmm var det en isis tråd detta?? hihi det fattade jag inte men men det var mina mål ändå..:D

mina mål med 2009 är
Med Askja:
*Kvala SM i T1 och V1
*Ha lbättre kontroll över henne både på tävling och hemma
*Förhopningsvis slippa skador

Med Listi:
*Kvala SM i F1(gärna A klass också men det tror jag inte går:P )
*få honom mjukare i sidorna
*förbättra traven
*få bättre kontroll över honom på tävling han ska holla det tempot jag vill
(och gångart:p;) )..

det var nog allt;)

Målet för 2009 är i första hand att sätta igång hästarna när de kommer tillbaka efter mammaledigheten i mars. Det kommer att ta sin lilla tid. Sen ska Vök ridas in och töltsättas. Fenjas kondition ska övas upp så att hon kommer i form igen. Inte så högt ställda mål alltså.:D

Mina mål med medryttar-Herkules är att han vid den här tidpunkten nästa år:

• Är ren i tölten, nu är den ok, men blir lätt passtaktig.
• Har startat lätt fyrgång och tölt (eller T8) med matten och mig och fått åtminstone 3,0p totalt. :)
• Fått mycket bättre kondis, mer muskler och mindre mage. :)

Men framförallt att ha vi ska ha trevligt och inte snöa in och bli för träningsfixerade så att det inte känns kul med ridningen.

Hej, är ny här men har följt er ett tag. Jag har ett 8-årigt sto sedan 1 november, så jag är ny inom islandshäst.

Mina och Meyjas mål under 2009 är:

- banta 100 kg (hon var FET när hon kom :eek:)
- PNH level 2
- jobba vidare med centrerad ridning
- fyra väl separerade gångarter
- köra in henne
- gå en blåbärshoppning på låg höjd
- ev få henne betäckt

Gjorde inte det förra året iallafall, så om dom inte har ändrat så gäller det inte juniorer.

/Anna

Gammelman får skrota på, inga särskilda mål tror jag att det finns.
Lilleman ska om gud vill och byxorna håller, uta på ialla fall en tävling.
Gammelmor ska få en bebba till.
Acke ska vi försöka hitta en människa till, tror jag. Får inte ha honom kvar.:cry:
Liten grå måste också få en ny människa, får inte behålla pojkarna men fått löfte om att få behålla ett sto när och om ett sådant kommer.:banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 539
Senast: Hedwig
·
Dressyr Årets sista dag är här, utvärdering av 2024 pågår https://www.bukefalos.se/threads/hur-gick-det-med-era-planer-och-mal-for-2024.1532458/...
2
Svar
28
· Visningar
1 433
Hemmet Som rubriken lyder, måste köpa ny men det finns för mycket att välja på 😅 Finns det några egenskaper som ni inte vill vara utan, eller...
Svar
9
· Visningar
312
Senast: Happimess
·
Tjatter Vad har ni för mål för nästa år?
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025

Hästrelaterat