Era mål för -09

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era mål för -09

Eftersom min foderhäst kommer på lördag, och han inte har blivit riden regelbundet på ett tag så blir mitt allra första mål för nästa år att bygga upp en bra relation och få upp hans kondition. Just nu är det det enda jag kommer fokusera på, så får vi se sen. ;)

Jag tycker det är kul att läsa om andras mål om 09!!:laugh: då blir man inspirerad!!

Mitt eget mål för 09 är att vi ska komma iväg och träna regelbundet och komma iväg på någon liten tävling men framförallt och kanske först av allt att vi hittar varandras knappar och bli ett samspelt ekipage!! det är mitt och Aldís mål för nästa år!!:o

KL.
Ási ska till SM i sommar samt bli starkare och stadigare i sina gångarter
Erro ska ut på småtävlingar och fortsätta sin utbildning
Dalla ska till SM i sommar och även hon bli starkare, sen får vi se om hon säljs eller stannar inom familjen

Mitt mål är att fortsätta inridningen på Gýmir, att han ska kunna sätta lite muskler och bli mer säkrare i sig själv när det gäller ridningen.
Sen även ta hjälp av tränare regelbundet så att allt flyter på bra,
sen göra samspelet mellan oss bättre och starkare och hitta varandras knappar yttligare.
Sen under årets gång kommer man ju att sätta nya kanske snäppet högre mål, men det är nått som kommer senare för oss :)

Spurning och jag ska fortsätta utvecklas tillsammans och ha roligt ihop! Sen vill jag absolut iväg och tävla och hoppas på praktik på någon hästgård i sommar.

Kolur ska jag fortsätta att jobba med mjukheten i hela kroppen så han blir bättre i tölten och får mera form i traven. och så ska han bli mycket starkare så vi orkar med passen

med minning så ska vi försöka hitta takten i tölten, komma på ett sätt att driva utan att hon spänner sig och springer iväg. jag ska hitta fler och fler "knappar" på henne och jobba MYCKET med lydigheten, att hon inte bara drar iväg och blir stark. ska också fortsätta att tävla på öppen nivå och jag vill klara av en tävling där JAG är nöjd med hur vi presterade (alltså att hon inte drar iväg utan att JAG kontrollerar tempo och gångart)

Målet för 2009 med:

Kaela.
Att få henne att tölta, och träna tillsamans.
Kanske gå på kurser, eventuellt visa och eller betäcka.

Glaesir.
Att visa honom som ettårig hingst.

Oskar.
Hålla honom frisk och lagom i hull.

Mina mål för 2009 är:

Þiggjandi (-05) Fortsätta inridningen och förhoppningsvis ta fram tölten någon gång under året. Den verkar inte sitta långt inne, men jag har inte aktivt bett om den under vår korta träningsperiod nu i höst. Jag vill gärna att han ska ha en stadig trevlig unghåstform i grundgångarterna och gärna en någorlunda stabil tölt (taktmässigt) någon gång nästa höst.

Drottning (-94) Förhoppningsvis är hon frisk från kotledsinflammationerna så vi kan jobba vidare med lösgjordhet och koncentration. Målet är att kunna rida kontrollerat i fyra gångarter på en lösgjord häst.

Bygga styrka och muskler gäller för båda två, naturligtvis utifrån olika förutsättningar.

Gáski Hålla honom frisk och i lagomhull, och komma ut på någon T2 tävling

Örn Få mer tempo i tölten. ev starta öppen klass

*KL*

Mitt (mina) mål med Freyja för 2009
(utöver det grundläggande att hon ska vara frisk och i god kondition hela året)
¤ Kunna galoppera i form på en stor volt
¤ Lära mig att bättre kontrollera tempot i galoppen
¤ Kunna trava - i form - utan att falla över i tölt
¤ Lära oss temposkillnader i traven
¤ Ställa upp i minst en femgångstävling, företrädesvis lätt femgång
¤ Inte låta Freyja bli lika tjock på sommarbetet som 2008
¤ Bli bättre på tömkörning - kanske gå en kurs?

Kommer säkert på mer om jag klurar en stund
:)

Har inte mål för någon annan än tävlingshästen än.
Den ska:
* Musklas upp mer och mer, förhoppningsvis även bli lite mindre tjock ;)
* Kunna jobba i rätt form i tölt i kort, mellan och ökat tempo.
* Få bättre och bättre pass
* Förhoppningsvis kvala till SM i femgång
* Gå i T2 som förra våren eller gärna ännu bättre
* Börja tävla passgrenar
* Vara frisk och hel
* Fortsätta förbättra traven och galoppen

Jag ska:
* Tävla samma saker som hästen
* Lära mig släppa fram den i traven och galoppen
* Rida skritten bättre
* Bli mjukare i ländryggen och axlarna
* Få bättre skänkelläge
* Hålla mitt träningsschema för hästen
* Vara noga med foder, skoningar osv och hålla koll så vi toppar till tävlingar
* Träna mentalt så jag har rätt anspänning på tävling
* Bli bättre på att snabbt känna av nya hästar
* Rida så många hästar som möjligt

Det finns säkert mycket mer, speciellt för mig, om jag funderar lite mer :p

mål 2009

Kvala Tyra till B-klass i fyrgång (får väl se hur det går :P)
"rida in" Lilja, dvs vänja vid sadel och tyngd, skritta lite och trava lite (sent nästa år)
Få i gång lokalföreningens verksamhet på riktigt, inte lätt o kämpa själv i styrelsen, men får 4 nya i styrelsen nästa år så det kanske går vägen :)
En annan viktig grej e att hålla Tyra ännu bättre i hullet i sommar, så fort hon ser gräs blir hon tjock som en tunna, inte lätt när jag inte bor där o kan byta hage på henne... nåt måste hon ju få o äta.... gick ganska bra förra året så det kanske gå bra även iår :)

För min "gamling" Thytur: Ha kul och må bra!

För nykomlingen Bylur (blir 5 år 2009): Inridning! Målsättningen är att kunna rida fyra rena gångarter i slutet av 2009. Hittills är inget gjort med honom(han kan ledas i grimma, det är typ hans utbildningsnivå:grin:), ska sätta igång till jul.

För mig själv: jobba vidare på att jag sitter snett och är stel och hård i högersidan när jag rider. Kommer inte börja rida Bylur förrän jag känner mig jämn och mjuk i kroppen själv. Så det blir mycket markarbete med honom!

Ja, mina mål förstördes ju nyligen då hästen är skadad och ev kommer avlivas men mitt nya mål är väl antagligen att börja kika efter en ny trevlig fyrgångare.

Mina mål är att gå ridledarkursen (senare tränar och instruktörs momenten) från både SIF och SvRF, då jag tycker det är bra att ha en bred grun på papper när jag kommer jobba som tränare (förhoppningsvis)

Jag hoppar även att kunna hitta en bra unghäst att köpa och utveckla, alternativt något att tävla på, beror på lite med studier och flytt etc.

Och så hoppas jag att hitta en bra isis åt min dotter, eftersom hon börjat rida, fast inte att köpa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 539
Senast: Hedwig
·
Dressyr Årets sista dag är här, utvärdering av 2024 pågår https://www.bukefalos.se/threads/hur-gick-det-med-era-planer-och-mal-for-2024.1532458/...
2
Svar
28
· Visningar
1 433
Hemmet Som rubriken lyder, måste köpa ny men det finns för mycket att välja på 😅 Finns det några egenskaper som ni inte vill vara utan, eller...
Svar
9
· Visningar
312
Senast: Happimess
·
Tjatter Vad har ni för mål för nästa år?
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025

Hästrelaterat