Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hjälp, så smal!En till på bron.
Visa bifogad fil 125966
Ja det är precis så ett ekipage får plats på bredden, det går absolut inte att möta någon när man är på bron.Hjälp, så smal!
Vi går över en bro med dammluckor under men den är åtminstone lite bredare. Men låga räcken.
Sånt där är ju ganska bra! Mitt förra stall bodde granne med en bilskrot. Ingen häst lyfte minsta öra när vi skrittade förbi - förmodligen för att de hörde slamrandet på avstånd mest hela tiden.Under min tonår bodde vi ett par år på en gård som låg granne med ett containerföretag och vinterhagarna var tråd i tråd med deras områdesstaket. Precis innanför deras staket hade de ett upplag av containrar som med jämna mellanrum flyttades och staplades med en containertruck. Hästarna hade en del panik i början men vande sig så småningom.
Oh , här har jag massa roligt att berätta!Jag är väl knappast ensam om att spendera väldigt många timmar ute i naturen till häst
Och jag är nyfiken på vad ni har för speciella ridvägar, eller märkliga saker att passera när ni tar er fram ute? Läskiga, vackra, konstiga eller liknande! Vad är det märkligaste ni stött på?
Jag måste rida förbi ett reningsverk för att komma ut i skogen. När jag var liten tyckte jag att det luktade förskräckligt, nu har jag vant mig
Här är slamhögen
Visa bifogad fil 125807
MenOh , här har jag massa roligt att berätta!
För det första måste vi korsa en länsväg för att komma ut i naturen.
Sen är det en betongfabrik.
När man väl kommit förbi detta väntar en landningsbana för flygplan och en väldigt aktiv helikopterplatta.
Sen toppar vi det med ett endurospår och en skjutbana.
Hojarna kör specifika dagar så de går att undvika, vilket jag gärna gör men övrig cirkus är vanligt förekommande.
Men skjutbanan är lite avsides så där brukar man mest höra ifrån.
Men det händer rätt ofta att man rider precis under ett flygplan i uppstart eller en lågt flygande helikopter.
Helt klart inget för sinessvaga.
Oh, jag glömde att vi måste rida förbi en padelbana också.
Och ytterligare ett industriområde under uppbyggnad.
Jodu, det är mindre än en handfull som frekvent rider ut hos oss. Och då har anläggningen över 30 hästar.Men
Ibland förstår jag varför folk liksom hoppar över att rida ut
Hjälp, vi hade staket längs rälsen och det var ändå läskigtjag har i många år ridit precis bredvid järnvägen. Som tur var så var min häst cool med tågen, men det var nervöst i början och har fått många historier berättade för mig, om hästar som skenat längst med rälsen, ryttare som åkt av osv
Jag hör tåg på långt håll fortfarande
Visa bifogad fil 125843
Det är jätteläskigt med tåg. Just att de inte kan stanna om det händer något. vi har haft hästar som på något sätt hakat i med skorna i rälsen då man passerat över, herregud vilken panik. Jag har aldrig varit med som tur är.Hjälp, vi hade staket längs rälsen och det var ändå läskigt
Den där bilden toppar liksom allt annat för mig. Tänk att råka komma upp på spåret
Åh fy. Så himla läskigt!Det är jätteläskigt med tåg. Just att de inte kan stanna om det händer något. vi har haft hästar som på något sätt hakat i med skorna i rälsen då man passerat över, herregud vilken panik. Jag har aldrig varit med som tur är.