Era godaste saffransbullar

Jag brukar göra jättegoda saffransbullar med mandelmassa och rom som fyllning :d
Tror det är ett recept från Leila bakar från början, fyllningen har jag dock improviserat ihop de senaste åren.
 
Mina bästa tips för degar av detta slaget är att använda sig rumsvarmt smör och inte smälta smöret. Då blir det mer vätska och då behövs det mer mjöl vilket gör att bullarna blir torrare. Sen trådsaffran när det gäller saffran som har fått lösas upp i sprit i minst 3 dygn. Jag brukar ta vodka.
 

Liknande trådar

Fritid Jag är sugen på att köpa fritidshus :) Jag tänker mig antingen inom en radie på ungefär 10-15 mil utanför Stockholm, eller på Gotland...
2
Svar
26
· Visningar
3 112
Senast: Singoalla
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 615
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 033
Senast: Karminnie
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 278
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp