Era försäkringar

Tibra

Trådstartare
Måste försäkra min häst A1.
Men jag är sämst på försäkringar, kikar runt lite på nätet och jämför.

Vart har ni eran försäkring?

Sv: Era försäkringar

Jag som har ganska många hästar har försäkringar på de tre största. Olika häst ger olika premie på olika bolag. Vilket är en av anledningarna till att jag har försäkringar på alla tre. Det blev helt enkelt billigare för mig att "rätt" häst i "rätt" bolag. Så det bästa är nog om du själv kontaktar bolagen och får besked om vad just din häst får för vilkor och premie.

Jag har alltid varit nöjd med Agria.
Nu när valacken varit skadad och inne på klinik ett par gånger har det gått huuur smidigt som helst.
Man begär bara direktreglering så har kliniken och Agria fixat med det innan fakturan kommit till mig.

Om man bor ute i skogen som jag kan jag rekommendera Agrias tilläggsförsäkring (tror den heter Plus) som gör att den även omfattar all medicin och veterinärens resekostnader.
Dessutom kan man välja en fast självrisk och 0% rörligt, dvs man betalar aldrig mer än självrisken, förutsatt att skadan omfattas förståss. Annars finns det de som har x kr i självrisk + 20% av resten, kan snabbt bli dyrt :crazy:

Jag har aldrig varit nöjd med Agria:mad:
Jag har Sveland, jättebra.
De hästar jag äger som är mina egna och som inte ska säljas har jag i olycksfall i köpesumman och maximal veterinärvård. 2300 kr i självrisk och sen står Sveland för 100% vid vetbesök efter det.
De hästar jag ska sälja har jag i lågt belopp i A1 och maximal veterinärvård med samma villkor som ovan.
Anledningen till det är att då kan den nya ägaren lätt höja A1 försäkringen i köpesumman (som är det vanligaste att göra).
/Malin

Folksam var billigast när vi försäkrade opch de är fortfarande bland dom billigaste tror jag. De är dessutom jättebra både när det gäller djur och annat. Mycket nöjda med folksam.

jag har en häst i Agria har aldrig haft problem med dom

sen har jag en häst i Foksam för att dom var biligare än agria det skilde 300 kr på samma försäkring

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 098
Senast: Tualma
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 329
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 452
Senast: Roheryn
·
Övr. Katt Jag har idag försäkringar till mina katter som täcker veterinär med upp till 60 000 kronor. Det är mellan försäkringen på den här sidan...
2
Svar
30
· Visningar
1 709
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar