Era benskydd? *bildtråd

T

TaylorSwift

Vad har ni för benskydd? olika till träning tävling? märke? pris? vad tycker ni om dem? hållbara? skyddar bra? osv.

Ska köpa nya till hästen nu som har fått gå med ett par mintgröna ett tag nu :D Vill veta lite om olika märken och så och vad ni tycker om dem, framförallt benskydd i läder. Använder ni de bara på tävling eller hemma, på träningar och i skogen också?

Sv: Era benskydd? *bildtråd

Jag har en del olika sorter. Eskadron med fårskinn, Catago Sport, Catago Pro, Veredus Carbon Gel och några övriga Veredus-skydd samt några hopplock av olika märken.
Brukar ha Veredus-skydden när det är bra underlag, t.ex. ridhus, ridbanor och liknande. Som hemmaskydd brukar jag använda Catago Sport respektive Eskadron.
Inga läderskydd då jag avskyr att putsa.

Hållbara verkar alla sorter vara. De som gått sönder är två sorters märkeslösa frambensskydd, sömmen har spruckit vilket har gått att laga. Sen har också ett par Eskadron-kotskydd, utan fårskinn, slitits sönder. Det har dock varit grejer som använts tämligen mycket.

Priser varierar väl från runt 4-500 kronor och uppåt.

Bilder har jag inte tillgång till här på jobbet men kan försöka komma ihåg att peta in senare ikväll, om jag nu ens har vettiga bilder.

Senast ändrad:

Jag har Eskadron senskydd och bakskydd.
Har använt dom i princip dagligen i över 5 år och det var inte förrän två veckor sen det ena framskyddet gick lite i sönder men det kunde en vanlig symaskin fixa ;)

dom har fungerat perfekt för min ponny iaf. Fram kostar väl runt 500 och bak 300.

Lägger in bild på de jag har nu, HorseWind inköpta i Ullared på en hundring ungefär :angel: Men jag måste säga att ja tycker att de är förvånansvärt bra! Lite långa men jag skaffar alltid hästar med långa ben så de har inte varit nåt problem :angel: Dock känns det som om jag vill ha något roligare nu när man kommer ut och tränar och tävlar oftare, men det är perfekta slit och släng skydd!

vet inte om jag har några bra bilder, men jag har iallafall svarta och marinblå eskadron skydd, som jag använder både till träning och tävling, sen även svarta veredus skydd och vita catago pro och så har jag ljusblå eskadronkopior från hööks, typ equiguard som används som slit och släng skydd:D

Är också på jakt efter nya skydd.
Men vad jag nu har andvänt är eskradon senskydd och bakskydd. Haft dom i 3 år i hård andvändning och dom kommer nog hålla 3 fina år till, hoppas jag :D

Jag har massa skydd, för många..

Här är mina favorit senskydd, Actionhorse
24067193.jpg

Bakskydd. Använder nästan alltid höga men hade inga bilder så det får bli dessa :)
24067177.jpg

Oh de var väldigt läckra! Var är de inköpta? pris?

Alla benskydden, i hyllan till vänster
http://joizmeds.mittspejs.se/P1643265

översta hyllan "hela set" dvs senskydd + bakstrykkappor, vita equa guard. nöjd, lite stora i strl. Svarta hampa PRO. Neonrosa. Samt grön/beigea MarkTodd.

näst översta bakstrykkappor. svarta, grå (båda escadron= bäst) sen svarta, svarta, vita, klarblå.

3ehyllan, senskydd: limegröna, svarta, orangea, limegröna (mindre) och Babyblå (Event).

näst nedersta hyllan är det strykkappor.

nederast aär läderskydden. ett par okänt märke och ett par tredastone *letar bättre bilder*

Hemma:
Har Eskadron i flera uppsättningar, Equi-guard och lindor.

Tävling:
Har Veredus och Eskadron

Jag har ett par nya lamicell. Super bra tycker jag dem är. Just nu används de både på tävling och träning men tänkte införskaffa ett par läderskydd under gbg horse show :)

Har inga jättebra bilder men här kommer några iaf. Har inte hittat bilder på de två andra Veredus-seten.

Veredus Carbon gel
23814935.jpg

Catago Sport
23227214.jpg

Eskadron med fårskinn
15897674.jpg

Catago Pro fram och märkeslösa bakskydd
22888709.jpg

Catago Pro runtom
15853725.jpg

Oh de var väldigt läckra! Var är de inköpta? pris?

Ja, visst är de snygga?;) Enkla och stilrena. Jag vet inte riktigt vart de är köpta då jag fick de på min födelsedag för ett par år sedan (de har hållt sig snygga heeeela tiden :)) Nypris på dom ligger runt tusenlappen.

Jag använder ett par Veredus Carbon Gel på min häst. De fungerar utmärkt och det finns knappt en skråma på dem, köpte dem i somras. Jag har ett par på tävling och ett par hemma. De är rätt så dyra, jag köpte min för 1.300 kr, men det är de värda! ;)

kl

carbon gel, älskar verkligen dom! snygga och sitter hur bra som helst :)

Nu har jag äntligen köpt nya också ! :D
Glömt märket men det var nåt fint och snirkligt :angel:
De är bruna men de ser svarta ut på bilderna.

KL

Håller på att inskaffa ny häst, men har alltid och kommer ha Professionals Choice, och i hoppning får vi se...har inga klara favoriter för senkydd men ska ju sitta bra och inte behöva putsas hehe.

Annars lindar jag ganska mycket också, men börjar nog bli vardags lat nu när jag är gammal känner jag...

Anvander bruna Catago Pro nar jag rider markarbete, ut i skogen och dylikt.
Har bruna Veredus Carbon Gel som jag tranar & tavlar hoppning med.

Bada funkar kanon, priset kommer jag inte ihag, och bild har jag inte har i thai.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 324
Senast: Lady_S
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 529
Senast: corzette
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar