Emma2000
Trådstartare
hej! Är en tjej på 14 år som tävlar på lätt c-lätt b nivå i dressyr på min d-ponny. Tränar även vissa delar ur lätt A1, så har vi tur kan vi starta nån sån nästa år. Vi rider inte på så höga % än, men förra året var första året vi började tävla utanför klubben så har mest träningstävlat, ridit på 57-59 % i lätt b1, ungefär samma i lätt c1. Till helgen ska vi starta en lätt c2. Har några frågor kring tävling:
1. Jag blir så lätt distraherad på framridningen, kollar för mycket på dom andra ekipagen och känner mig då så mycket sämre än dom. Någon som har tips på hur jag kan försöka fokusera på mig själv och min ponny.
2. Tips på bra lösgörande övningar att göra på framridningen?? Som får honom ”kvick i bakbenen”.
3. Väl inne på banan, har ni några tips på vad jag kan tänka på för att höja procenten? Nått speciellt?
1. Jag blir så lätt distraherad på framridningen, kollar för mycket på dom andra ekipagen och känner mig då så mycket sämre än dom. Någon som har tips på hur jag kan försöka fokusera på mig själv och min ponny.
2. Tips på bra lösgörande övningar att göra på framridningen?? Som får honom ”kvick i bakbenen”.
3. Väl inne på banan, har ni några tips på vad jag kan tänka på för att höja procenten? Nått speciellt?