Här tar vi oss en knorrdämpare.Min pappa brukar ”ta en stödkorv” eller möjligtvis stödäta i allmänhet. Alltså när en behöver lite mat i sig för att klara sig till nästa mål.
Antar att andra människor äter mellanmål?!
Stödöl finns också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här tar vi oss en knorrdämpare.Min pappa brukar ”ta en stödkorv” eller möjligtvis stödäta i allmänhet. Alltså när en behöver lite mat i sig för att klara sig till nästa mål.
Stödöl finns också.
Stödkorv är det bästa som finns!Min pappa brukar ”ta en stödkorv” eller möjligtvis stödäta i allmänhet. Alltså när en behöver lite mat i sig för att klara sig till nästa mål.
Stödöl finns också.
Vill och behöver MASHED!!!!Alltså VAD betyder villhöver?? Är det inte en användare på Buke...?![]()
Vill och behöver MASHED!!!!
Bra ord när man ser något man vill ha och intalar sig att man behöver det. Händer mest med häst och hundsaker för mig.![]()
Nej inte alls!Aha!! Jag trodde i mitt enfald att det var vilda höver, eller eventuelt någon sorts blomma...![]()
Om jag ska kyla ner mat brukar jag säga att jag ska "ställa det på svale".
Funderar dock på om det är ett dialektalt ord och kommer från att ställa det att svalna i farstun typ?
Åh nu kom jag på mitt ord! Kallta. Betyder att stryka med underarmarna mot kalla örngott när jag ska sova. Mamma var förtvivlad om vintrarna när jag la ut min kudde på balkongen för att få den tillräckligt kall att kallta på.Vår 3-åring säger att han ska "kalla" sin matEller sig själv för den delen. Öppnar ytterdörren och säger "jag måste kalla mig lite!".
Haha, min mamma brukade ta en "slängkorv" på Ikea. Det innebar att hon gick in vid utgången istället och tog sig en korv innan hon började handla.Min pappa brukar ”ta en stödkorv” eller möjligtvis stödäta i allmänhet. Alltså när en behöver lite mat i sig för att klara sig till nästa mål.
Stödöl finns också.
Min exsambo brukade, när vi var på väg ut, fråga Ska du slå en säkerhetskiss?Haha, min mamma brukade ta en "slängkorv" på Ikea. Det innebar att hon gick in vid utgången istället och tog sig en korv innan hon började handla.
Haha, kan ändå relatera pga. lite manisk gällande att alltid passa på att kissa UTIFALL att det skulle dröja till nästa tillfälle med tillgång till toalett.Min exsambo brukade, när vi var på väg ut, fråga Ska du slå en säkerhetskiss?![]()
Tjatade din mamma om det? Det gjorde min så ALLT är hennes felHaha, kan ändå relatera pga. lite manisk gällande att alltid passa på att kissa UTIFALL att det skulle dröja till nästa tillfälle med tillgång till toalett.![]()
OT men ändå, min vän som heter My får typ alltid frågan "har du mysbajsat nu?" när hon kommer ut från toaletten. Detta har lett till att hon efter ett helt liv med denna kommentar har resignerat och själv alltid säger att hon ska mysbajsa när hon behöver gå på toaletten oavsett behov. När hon senast var och gjorde gynundersökning och gjorde ett ultraljud säger gynekologen att hon inte ser det som behöver ses för 'blåsan är välfylld', och my säger då utan att tänka sig för: 'jag kanske kan springa in på toa och mysbajsa lite då?'Min exsambo brukade, när vi var på väg ut, fråga Ska du slå en säkerhetskiss?![]()
Gud ja!Tjatade din mamma om det? Det gjorde min så ALLT är hennes fel![]()
Deras fel att vi är kissneurotiker!Gud ja!![]()
Ja, min mamma skulle bara veta vad hon ställt till med så sett! Var på bio med min pojkvän, som jag ändå inte varit ihop så länge med, i vintras började lida av akut kissneuros när filmen närmade sig slutet. Således stövlade jag ner bland raderna av säten och fick genomlida skammen att gå framför duken för att nå utgången... det var bara det att det var nödutgången jag valt, så jag fick vackert gå tillbaka dit jag kom från. Min kille hade tänkt "Jaha, undrar hur lång tid det tar innan hon inser att det var fel dörr" och när jag väl kommit ut på rätt ställe funderade han på om han skulle behöva leta efter mig utifall att jag inte hittade tillbaka till salongen. Det kan ju inte vara mitt fel? Skyller allt på mamma! (som också hade sjukt dåligt lokalsinne)Deras fel att vi är kissneurotiker!![]()