Hmm... Har så mycket saker och gjort så mycket fynd att jag inte ens vet var jag ska börja...
Först och främst, min älskade bil/dragbilen: En Volvo 850 -96. Dessförinnan hade jag ett riktigt vrak till 940 -97 (skrev om den i någon tråd på allmänt för inte så länge sedan). Trots att motorn rasat, den aldrig var reparerad/servad riktigt, karossen sönderrostad och den fick hämtas på bilsläp så fick jag tillslut 7 500 kr efter lite telefonbudgivning (hade lagt ut den för 2 500 kr!). Aja, efter att jag blev av med skiten hade jag ändå ett litet startkapital för nästa bil tänkte jag. Hade hela tiden ögonen på 90-tals Volvos då de är lättmeckade för pappa, driftsäkra, får dra mycket på B-kort och har stora lastutrymmen. Tänkte dock att jag skulle ha något lite bättre än mitt 18 000 kr 940-vrak, så tittade på Blocket efter de riktigt "fina och dyra" (25 000 kr och uppåt).
Så en dag kom pappa hem från jobbet och sa att hans ena jobbarkompis granne skulle sälja sin 850. Den skulle vara i hyggligt skick, inte gått allt för långt etc. Pappa hade ringt grannen direkt han gick utanför dörren på jobbet och jag och pappa slängde oss i bilen den kväll...
Vad vi får se är helt rostfri, blank och jättefin mörkblå 850! Den skulle ha gått 22 500 mil med 3 ägare, alltid varit servad på lokala Volvo-verkstaden, full dokumentation, vinter/sommardäck i okej skick och dessutom nybesiktigad dagen innan! Priset? 8 000 kr!
Så jag fick alltså i praktiken bilen för 500 kr!
Det enda vi lagt ut i reparations/servicekostnader till den är olja, en termostat och nya bromsbelägg bak. (Sen har vägmätaren stannat men det orkar vi inte laga då det tydligen är pilligt...) Den går som en klocka, t.om. offroad med H.H i släpet bakom. Så grymt nöjd med den!
Annars känns det rätt bra att ha hittat ett superfint Pessoaträns för 350 kr på en utförsäljning (ord. pris. 1 700 kr) samt en Uhip vinterjacka för 500 kr (ord. pris. 1 900 kr.