Era barns kläder

Barbabelle

Trådstartare
Hur ofta och hur mycket nya kläder köper ni till era barn varje månad?

Hur nött/gammalt ska ett plagg vara för att du ska slänga det?

Hur många tröjor, byxor, t-shirtar, linnen med mera har era barn?
 
Sv: Era barns kläder

Hur ofta och hur mycket nya kläder köper ni till era barn varje månad?

Denna frågan ska väl helst inte ställas till en barnklädes-shop-aholic! :angel: Men jag måste säga att jag har lugnat mig nu, efter 15 månader. De första 6 månaderna handlade jag var och varannan vecka. Numera vänder och vrider jag på plagget och värderar om barnen verkligen behöver det. I år har jag varit på två home-partyn, en runda till Ullared, en runda på internet och 2 gånger på Pop. Så 6 gånger i år, dvs en gång i månaden. Men om de inte springer iväg för mycket i storlek så har de kläder så att de klarar sig en bra bit in på hösten.

Hur nött/gammalt ska ett plagg vara för att du ska slänga det?

När det börjar bli fläckigt och slitet så att man ser det med blotta ögat så hamnar det i lekklädeshögen. Växer de ur det så skänker jag bort det, är det söndrigt kastar jag. Vissa plagg har jag sparat, man vet ju aldrig om det blir fler! :angel:

Hur många tröjor, byxor, t-shirtar, linnen med mera har era barn?

Tillsammans har de nog 2 linnen, 30 t-shirt och tröjor, 15 byxor/shorts och 5 klänningar. Sen har de pyjamasar, fleece-jackor, jackor, strumpor, mössor, regnkläder osv.

/Timsetim, tvilling-mamma
 
Sv: Era barns kläder

Köper jättesällan nytt (Pop outlets rea brukar dock svida till i plånboken, gillar ytterplaggens funktioner) men ofta på tradera och ärver/får en del.

Här hänger plaggen med tills de inte går att laga längre. Fläckar struntar jag i så länge ungarna gör det.

Jag ger (ibland säljer det "fina") bort det urväxta efter den minsta och en del efter den äldsta (köpte ett gigantiskt lass tvillingkläder beg till honom så han har haft en uppsättning hos sin pappa och en hos mig, behöver ju inte spara allt till tvåan) och en del den minsta inte gillar. (de har helt olika syn på vad som är användbart :p )

De har jättemycket kläder - en hel garderob full var. En trådback t-shirts, en trådback långärmat, en trådback byxor, en trådback linnen/shorts/badkläder och en trådback underkläder/pyjamas. Och en halv stång med jackor och annat som hänger. Skönt att ha många oömma vardagsplagg så det alltid finns överskott på dagis och hemma när man bara tvättar varje eller varannan vecka ! Alldeles innan tvätten brukar det sina i lådorna och vara 40 kg i smutstvätten :D
 
Sv: Era barns kläder

Hur ofta och hur mycket nya kläder köper ni till era barn varje månad?

Hur nött/gammalt ska ett plagg vara för att du ska slänga det?

Hur många tröjor, byxor, t-shirtar, linnen med mera har era barn?
Köper inte kläder varje månad alls...

Barnen får kläder efter behov, det ärvs en hel del och köps på tradera m.m. Har dessutom en hel del bekanta som vi ärver kläder efter. Tjejen brukar få 3-4 välpackade pappkassar fulla med kläder i varje storlek av en väninna.

Visst blir det nytt nån gång ibland men jag försöker passa på när det är nedsatt och köpa lite större så får jag massor med kläder för en bråkdel av nypriset.

Fläckiga kläder används som vardags och lekkläder. Trasiga kläder lagas om det är rimligt annars slängs dom.

Jag sparar allt som jag kan tänka mig använda om igen men när nästa är ute kommer jag nog börja ge bort/slänga efterhand. Tror att 5 barn räcker :crazy: ;) :D
 
Sv: Era barns kläder

alltså första 6 mån köpte jag MKT kläder.... MASSA MEGAMKT! :angel: men senaste året.... knappt nått, handlar då det börjar bli lite halvakut... så kanske 1000 kr max per kvartal och då oftast i en stöt..... exkl vinterkläder, ytterkläder, skor......
 
Sv: Era barns kläder

Med två tonårsdöttrar i huset så försöker jag att begränsa klädinköpen....;) så att vi INTE köper kläder varje månad, att vi INTE köper redan nötta och trasiga kläder (jag tycker de kan göra hålen själva:crazy:), och att de kläder de har får plats i EN gadrerob och i EN byrå var......
Fick de välja så skulle jag vara ruinerad och tvätta sönder kläderna;).

merman
 

Liknande trådar

Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 172
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 725
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 368
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag skulle behöva tips 🙂 Jag tycker att jag med åren iallafall blivit bättre på att köpa kläder och med det menar jag att jag lärt mig...
Svar
0
· Visningar
263

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp