Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken fråga?? Läser du ens vad jag skriver?
Här är det nog tydligare formulerat:Med tanke på att din arbetsgivare har haft flera hästar ur den "starka och styva hingstlinjen" så har han faktiskt haft en ganska stor andel av den linjen eftersom de inte är så himla många till antalet (de hingstarna har inte fått så många ston). Dessutom skriver du ju att dina åsikter baseras på dina erfarenheter och dina bekantas erfarenheter (din arbetsgivares stall borde ju vara inkluderat där). Om de hästarna nu inte är styva och starka, var har du träffat på så många andra hästar med Master i andra led som är styva och starka så att du kan dra slutsatsen att de flesta är just styva och starka? För hästar från den hingstlinjen tillhör inte direkt de vanligaste...
Kan du inte svara på min fråga om hur många andra masterättlingar som du stött på, förutom de hos din arbetsgivare? För du skrev ju förut att de som stod hos honom inte är styva, men ändå kunde du dra slutsatsen att Masterhästar går helt bort och att hans barnbarn visserligen kan gå GP men är styva och starka. Det måste ju betyda att du träffat på fler som inte har stått hos din arbetsgivare (och är styva) än det antal som stått/står hos din arbetsgivare (som inte är styva)? Annars kan du ju inte påstå att de är styva generellt.
Vilka svar är det som jag påstår att jag har? Att Briar har avkommor som går int GP? Japp, det står jag för.
Annars ställer jag väl mest frågor om de påståenden som görs i tråden, för att se om det finns någon substans i dem. Hittills så verkar det inte finnas mycket som "håller"...
Ja eller så har mycket att göra med att man ett tag betäckte vilka ston som helst med Briar - alla skulle ju ha efter honom
Jag har inte uppfattningen att briar avkommor är framgångsrika utanför Sverige öht . Du har nog missuppfattat om du trott att jag skrivit det .
Nej du läser inte.
De jag träffat e Master, men är gärna styva, starka
De i andra led har varit trevliga.
Jag känner väldigt många i sverige som jobbar med att utbilda och tävla hästar, vi pratar mycket och diskuterar också hingstar. Och jag har jobbat med hästar i Sverige innan jag flyttade hit också
Det är möjligt att du gjort ett syftningsfel i din text, men om man förutsätter att du använder normal svenska så syftar ordet "de" (fetat i citatet) till hästarna som har Master i andra led.Master i första led säger jag blankt nej, däremot har jag sett några trevliga men han i anda led. De gör oftast gp men är lite av den styvare och starkare typen.
Jag har hela tiden förstått att du i grunden "försvarar" Briar/temperamentet på hans avkommor. Det har jag inte skrivit något om. Däremot påpekade jag felet i att "alla" skulle ha velat betäcka med Briar, eftersom jag tycker att det är synd att så få använt honom.Nej det kan vi inte flippeti - faktiskt .
Jag har premierat Briars avkommor i svenska prestationer utifrån citat .
Därutöver har jag kommenterat att japp - många hobby avlare betäckt med honom när det begav sig - vad många är för dig är ju relativt , när 30 pers avlar i min bekantskaps krets tycker jag det är nämnvärt ja ! Eftersom diskussionen var ang hur skarpa och konstiga avkommor det skulle bli efter briar i sig och jag då, för femtielfte gången , påtalade att stoet och omständigheterna därutöver väger rätt bemärkansvärt. Det vet du väl du med ?
Vi kör vidare - också femtielfte : NEJ : jag har aldrig haft åsikt om Briars internationellt framgångsrika avkommor eller icke öht . Du läser fel utifrån kontextet kommentarerna är lagda i .Fattar du denna gången ?
Om du har synpunkter på hur fel formulerade mina rader är i fråga om tolkning så har du ju fått x inlägg som förtydligat . Så jättesvårt kan det inte vara att se kontextet utifrån det och sluta hänga upp dig på hur du läst ett citat nu när det skett åtskilliga kommentarer runt hur de avsetts tolkas eller hur ?
Jag har inte uppfattningen att briar avkommor är framgångsrika utanför Sverige öht
Efterom påståendet från början var att han inte har några avkommor i int GP så räcker det ju egentligen med Brisbane och Biggles för att bevisa att påståendet inte stämmer. Men för sakens skull så kan jag nämna några fler; Bukowski, April 4cible, Mac Brian, Charleston, Crossy, Baltzar, Candyman. Agastrofos har gått GP i USA, men vet ej om det har varit internationell klass.Jag har liksom alla andra missat alla Briaravkommor i int. GP vilka finns mer än Brisbane och Biggles?