Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är problemet Flippeti ? Nyss var det fel på att jag ansåg att "kreti och pleti" hade briar som hingst då han var poppis , då han inte har så mkt avkommor . Nu har jag gett hingsten cred för tillräckligt många framgångsrika avkommor ? Förstår inte riktigt vad du rackar på ?
Då svarade jag så här:Jag har inte uppfattningen att briar avkommor är framgångsrika utanför Sverige öht . Du har nog missuppfattat om du trott att jag skrivit det .
Vad är det som är otydligt i mitt "rackande"? Och vad är det jag rackar om enligt dig? Jag ställer frågor till dig, är det att racka? Svara på frågorna istället för att anklaga mig för att rackaHur tror du då att han har hamnat så högt upp på rankinglistan över internationellt framgångsrika avelshingstar? Trots att listan inte tar hänsyn till hur många/få avkommor hingsten har (dvs den beräknas på antalet avkommor med världsrankingpoäng, INTE andelen avkommor). Samma sak med Master. Skulle man räkna på andelen avkommor och inte antalet så skulle både Briar och Master ligga ännu högre upp.
Vi får några av de bästa hästarna som finns, klart kommer det bra hästar ur de hingstar som inte är super poppis också. Hästarna har ju inte bara en pappa...
Varför måste du ha så otrevlig attityd?
Är det någon annan som tar illa upp för att jag skriver? Om det är så, fritt fram att säga detta så ska jag absolut sluta att vara med att diskutera..
Men hur kan du tro att du ska få en rättvisande bild av att folk skriver om just sin häst och om den råkat bli halt eller inte blivit halt? Varför inte titta på hela bilden, när den finns så lättillgänglig? Om du nu visste hur man kan göra, desto sämre stil att inte göra det.
Min uppfattning (eftersom du var ute efter tyckande och inte fakta) är att han lämnar ridbara hästar med bra modell och oftast lätta, bra gångarter.
Ja, jag vet att Lancet skrev det. Hon har fel och din uppfattning som du skrev om i ditt svar till henne stämmer inte heller, eftersom Briar de facto har avkommor som är internationellt framgångsrika GP-hästar. Två fel blir inte ett rätt Det var ju det jag svarade på.Läs ditt första svar till mig ! Du har ju här det du citerat klippt ur mitt svar till lancet vilket blir helt ur sammanhanget . Lancet påstod att jag inte skulle kalla Briar avkommor framgångsrika eftersom de inte hävdar sig internationellt utanför lilla Sverige . Min kommentar var därmed att jag öht inte uttalat mig om det .
Nej jag har inte suddat kära du utan redigerat
Jag skrev ju innan att jag hade träffat trevliga med honom i andra led? Om du läser inlägget om master igen. Masterhästarna gör ofta gp skrev jag också men problemet att de är styvare/ starkare i halspartiet.
Men har jag på något vis kasserat dem för det? Det finns många hingstar som har lämnat som bäst när de ligger tex på mammans sida. Det är väl inte att kassera en hingst?
Jag har läst (och citerat) dina åsikter. Kan du inte svara på min fråga om hur många andra masterättlingar som du stött på, förutom de hos din arbetsgivare? För du skrev ju förut att de som stod hos honom inte är styva, men ändå kunde du dra slutsatsen att Masterhästar går helt bort och att hans barnbarn visserligen kan gå GP men är styva och starka. Det måste ju betyda att du träffat på fler som inte har stått hos din arbetsgivare (och är styva) än det antal som stått/står hos din arbetsgivare (som inte är styva)? Annars kan du ju inte påstå att de är styva generellt.
Jag ställer på dig nu, men det är för att du ska förstå att du inte kan fortsätta att skriva skit om hingstar och deras avkommor utan att bli ifrågasatt.
Jag ställer på dig nu, men det är för att du ska förstå att du inte kan fortsätta att skriva skit om hingstar och deras avkommor utan att bli ifrågasatt.