Er sista måltid?

Jag skulle säkert vara för ledsen för att bry mig om mat! (Om inte alternativet vore livstid i enmanscell för då skulle döden vara en välkommen befriare.). Men om jag däremot fick en allvarlig sjukdom och visste att jag skulle vara död inom tre månader om inget under inträffade, så skulle jag säkert äta en massa strunt innan jag blev för sjuk för det! Sånt man blir tjock av, för då skulle det inte spela någon roll. Pannkakor och våfflor med sylt och grädde, potatisgratain med mycket ost och grädde, glass med chokladsås, hemmakokt chokladgodis och annat smask.

Dagstidningar och TV skojar om ämnet? Ja, då undviker jag tydligen att läsa de tidningarna i alla fall (jag har inte TV). Vad jag tycker är jobbigt med tråden är att det skulle vara lustigt.

Den sista måltiden är ett rätt etablerat begrepp, antingen har det religiös betydelse (Jesu sista måltid) eller så är det någon som väntar på sin avrättning. Sen får du sucka och "inte ens på Buke" hur mycket du känner för, uppenbarligen vet du ju själv om kopplingen också.

Jag ser inte var jag har varken skojat om eller gjort mig lustig över dödsstraff?

@Mustang Jag är emot dödstraff helt och hållet och anser det vara totalt oacceptabelt. Det jag vände mig mot var din föreställning om att det var mer ok för att mannens kognitiva funktionshinder uppstod efter morden. Det håller jag inte med om.

Om du är emot dödsstraff förstår jag inte alls varför du sitter och argumenterar som du gör.

Jag ser inte var jag har varken skojat om eller gjort mig lustig över dödsstraff?
Jag tyckte också att tråden var lite osmaklig faktiskt. Och givetvis får du räkna med diskussioner om dödsstraff om du startar en tråd som anspelar på just dödsstraff, hur skämtsamt den än är skriven.

Jag tyckte också att tråden var lite osmaklig faktiskt. Och givetvis får du räkna med diskussioner om dödsstraff om du startar en tråd som anspelar på just dödsstraff, hur skämtsamt den än är skriven.

Jag tycker bara det är spännande att höra folks resonemang.

Likväl som frågor som "Ditt hus brinner ner och du får bara rädda 1 sak, vad väljer du?"

Eller som Mix Megapol hade häromdagen, vilken av programledarna skulle du äta upp om du var strandsatt utan mat?

Jag tror liksom ingen här kommer hamna i situationen att man måste välja, men det är spännande att höra hur andra skulle tänkt.

Det var bara så. Inget skoj eller raljerande överhuvudtaget.

Jag håller med att vinkeln är lite nja, så låt oss ponera istället att jorden kommer att gå under imorgon (har fö gjorts film av måååånga gånger). Vad äter/gör ni denna sista kväll/natt?

Jag skulle äta på Arirang, bulgogi. Ge Nikita all den affärsgrillade kyckling hon ville ha, sitta på nätet och säga hej då till alla mina kompiser, prata med familjen och vänner. Och sedan ta en överdos insulin och några insomningstabletter. Men innan det få ett insomningsmedel till Nikita så vi kunde somna stilla tillsammans.

Tråden borde ändras till: Vad är det bästa du vet i matväg? eller nåt sånt.

Fast just det finns det mängder av trådar om. Man behöver varken läsa eller svara om man tycker det är jobbigt att tänka på. :)

Men som någon sa - säg att jorden går under imorgon och du får välja en 3-rätters.. På låtsas. För jorden går (förmodligen) inte under imorgon.

Känns det fortfarande för jobbigt för någon så får moderator radera tråden.

Mina val då:

Förrätt: Smörstekta kantareller rätt upp och ner.
Varmrätt: Kycklingspett och jordnötssås från Spice 'n Rice i Växjö.
Efterrätt: Nutellasemifreddo med färska jordgubbar.

Till förrätten dricks chokladmjölk från Skånemejerier, till huvudrätten Coca-Cola och till efterrätten Espresso Houses varma choklad med absurda mängder marshmallows och vispgrädde.

:d

Förrätt: något med räkor eller kräftor.. eller hummer. Men inte massa kladd.
Huvudrätt: pappas älgskav med hans potatismos. Finns inget godare på denna planet.
Efterrätt:Hmm.. nåt lätt som chokladmousse, eller kaffesmoothie eller nåt.

Dryck: coca cola, mjölk, chai latte. I den ordningen.

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 132
Senast: KesoNeso
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 977
Senast: skiesabove
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
913
Senast: corzette
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar