Er mest perfekta ridskolehäst

Sv: Er mest perfekta ridskolehäst

Roligt att se bild På Unas avkomma. Står han på LInköpings RK? Undrda om Una Lloyd är köpt därifrån? Hon har ju bott i många är på GPK nu. Skywalker är inte alls lik henne men han var väldigt fin! Una är konstant brunskimmel och en b-ponny på ca 125 cm. Men hon har STOR galopp. Min dotter har lärt sig rida på hennenär hon var 6-8 år. Det är en snäll ponny som är osäker i hoppningen men har jättefina gångarter och har många placeringar i dressyr.

Roligt att se bild På Unas avkomma. Står han på LInköpings RK? Undrda om Una Lloyd är köpt därifrån? Hon har ju bott i många är på GPK nu. Skywalker är inte alls lik henne men han var väldigt fin! Una är konstant brunskimmel och en b-ponny på ca 125 cm. Men hon har STOR galopp. Min dotter har lärt sig rida på hennenär hon var 6-8 år. Det är en snäll ponny som är osäker i hoppningen men har jättefina gångarter och har många placeringar i dressyr.

Skywalker står på Valla Ponnyklubb i Linköping. Una Lloyd såldes från Bollnäs till Gävle i mitten av 90-talet någon gång. Jag har även jobbat med hennes avkomma f 1993 - Bagheera e Coed Coch Targed. Han var en lugnare (lite latare ;)) lektionsponny men blev en stjärna som privatägd med fina dressyrresultat.

Jag har varit i Gävle och hälsat på henne. Verkligen fin ponny och väldigt omtyckt vad jag förstod.

Måste man välja en? ;) Det får bli två.

Josefin
korsning, okänd härst.
f.1990
ca 150 cm

DSCF1872.jpg

Ber om ursäkt för halvkassa bilder, det var det närmsta uppställd jag hade.;) Jossan är alltså den bruna på bilden ovan.

Jossan kom till ridskolan 1997 och har sedan dess lärt en hel drös att rida. Klockren nybörjarhäst och har en hel del att erbjuda även de som ridit lite längre. Så där underbart snäll så att precis alla vågar på henne. Litet minus är att hon kan vara grinig mot de andra hästarna.

Dandy Dean
sv. halvblod
e. Bold Irish** u.Dina ue.Calvados
f. 1991
ca 165 cm

d.jpg

Kom till ridskolan -98 och har innan dess hunnit med att tävla både hoppning och fälttävlan. Sett till personligheten och sättet är han verkligen den perfekta skolhästen med så där lagom mjukt steg och ett hjärta av guld. Bjuder verkligen på sig själv och kan ridas av alla. Gedigen utbildning i grunden, man kan verkligen lära sig av honom. Minus med honom är att han tidigare har haft problem med ryggen, och därför finns det en övre viktgräns på 70 kg för att få rida honom.

Senast ändrad av en moderator:

Trevligt med lite ridskolehästar i semestermiljö. Vad bra att ni har satt viktgräns på den stora hästen. Han ser ju väldigt ädel ut och har mycket fullblod i sig.

Apollo! '
stallet205_orig_SE.jpg
Lite dålig bild, jag vet.
Apollo är okänd härstamning, född 1995. Han är dundersnäll med alla dock tycker han att det är obehagligt när man spänner sadelgjorden. Han 'är lite lat och kan behöva väckas lite med spöt ibland, men nybörjarna tycker om att han är så snäll. Han tycker att det är roligt att tävla, har själv tävlat honom flera gånger, både i hoppning och dressyr.

Apollo står på Borås ridhus, vad jag önskar att jag fick köpa honom!

En riktig trotjänare är Octan. Han finns, sedan många år tillbaka, på ridskolan i Lindesberg.
Går både med de allra minsta nybörjarna till de mer avancerade ryttarna. Går fint i både hopp o dressyr. Trevlig. imp England. 144 cm. Född -94

Octan_2_N3_1.jpg

Senast ändrad:

krabat.jpg

När jag gick på Ågesta Ridskola hade jag ett gotlandsruss som favorit.
Han hette Krabat, född 1988 på gården, avkomma till min andra favorit Brynja.
Jag har så många minnen med honom allt ifrån ritter på terrängbanan till dagridlägret där jag och han kom tvåa i rykttävlingen.
Jag saknar honom verkligen.

v_sunbeam_h.jpg

Hittar här en gammal goding:

Sunbeam f 1980 New Forest e Leede´s Boy. Lektionsponny hela livet som fortfarande gör lite jobb framförallt för handikappade ryttare och nybörjare. Går man brevid en nybörjare tar hon samma gångart som mig. Tar jag ett litet extra steg fattar hon galopp ;) och väldigt mjukt och långsamt.

Lite kul att hon har varit hållbar eftersom hon fått många höga utställningspoäng och guldplaketter exteriört.

där ja red när ja va liten hade de ett sto efter Leedes boy så otroligt trevlig sto :) världens snällaste blev 30 år innan hon fick tas bort. super snäll verkligen.
min kompis hade också en ponny efter samma hingst, han var också super trevlig och blev rätt gammal.

Måste ge en fantastisk ridskolehäst en plats här.
Han går på ponnyridskolan som ligger i anslutning till stallet där jag har min häst.

19757927.jpg

Hans namn är Ceasar. Han är en Sv. ridponny. Har tyvärr ingen stam.
Men han passar perfekt för alla ryttare, viktbärande, otroligt snäll, är aldrig dum.
Ceasar är ponnyn alla barn vill rida. Han är relativt ny på ridskolan och kommer
förhoppningsvis finnas kvar väldigt länge.

M-oaa

Ja visst är det en fin ponny. Frisk o sund dessutom. Han är aldrig halt eller sjuk och har gått i många år. Men visst är dom rädda om honom (och dom andra hästarna oxå givetvis) och ser till att han inte får gå mer än vad som behövs. Det gäller att vara rädd om hästmaterialet och hushålla med djuren. Då håller dom oxå.

Ingen från Östersunds-området som haft en Tinto på ridskolan? Sålde honom till Ås ca 1996-97. En New Forest e. Källstorps Curry.

Måste bara skriva om min lilla raring, har tyvärr ingen bild i den här datorn.

Monique -89 ca 143 cm
e:Murzyn ox u.halvblod/travare

En riktig ängel som är helt otrolig mot små barn men ändå en utmaning för kunniga ryttare. Tävlad i både dressyr och hoppning på klbb och lokalnivå med bra resultat. Förhoppningsvis så ska hon få en bebis nästa sommar :bump:

Har haft många älsklingar genom åren men här kommer en pärla:

Monette -93
Är D-ponny av okänd härstammning men hon ska tydligen komma från Visingsö (tillsammans med en annan ponny Roxette).

Hon är en helt underbar ponny som lärde mig att sitta ordentligt i galoppfattningarna ^^
Hon är perfekt både för nybörjare och för mer rutinerade.
Att hon sen ser ut som en isbjörn på vintern är inte helt fel det heller *s*.

Monette står på Lunds Civila Ryttarförening (LCR)
DSC00187-1.jpg

Senast ändrad:

krabat.jpg

När jag gick på Ågesta Ridskola hade jag ett gotlandsruss som favorit.
Han hette Krabat, född 1988 på gården, avkomma till min andra favorit Brynja.
Jag har så många minnen med honom allt ifrån ritter på terrängbanan till dagridlägret där jag och han kom tvåa i rykttävlingen.
Jag saknar honom verkligen.

Krabat var verkligen en grym ridskoleponny! Tack vare honom jag kom över min hopprädsla som liten, efter att ha blivit släpad i stigbygeln av Markis.... Var fö ö skötare på hans mamma Brynja:)

Bästa ridskolehästen! Tycker nog inte 99,9% av folket på ridskolan men jag tycker det :angel: Nu är han förvisso död, hade han varit hel hade jag köpt honom!

6750679.jpg

Hans stam gick inte av för hackor, E: Lys de Darmen-Sudan.
Han var helbror med hopphästen Lysco (Henrik Lannér) och dressyrhingsten Lysander.

Detta är Charim
aretsponny.jpg

Charimavstandstor.gif

han är en korsningsponny fjording/welsh, hans pappa är en fjording, Herkules och och hans mamma är Chalisia, också kallad Lisa, som är en welsh.

Både mamman och pappan har verkat på vårt ridlekis, så även hans syster Cinderella, ett welshsto (ev. med lite shettis i sig? )

Charim är född -95, 122 cm i mankhöjd och inhyrd lektionshäst. Han har gått 3-4 år på ridskolan nu. Är i stort sett alltid arbetsvillig, kan dock bli lite stark ibland men han är en sådan pärla som alla kan lära sig att fatta galopp på, ifrån både skritt och trav, han hoppar allt som eleverna styr honom på oavsett hur hindret ser ut. Han är även inkörd och på vintern när det är snö så kan vi även tolka med honom. Dessutom är han viktbärande och får ta ryttare som väger upp till 48 kg.

rasmus.jpeg

RASMUS
f. 1997. Gotlandsruss e: Dardel u: Nikett ue: Fridhems Jonathan
En helgo ponny som kan ridas av pyttebarnet som sitter upp för första gången likaväl som de lite mer erfarna eleverna kan rida bogen in eller med tagen bakdel. Hoppar snällt i princip allt man styr på. Aldrig några problem i stallet med denna lilla ängel. Det enda som är negativt med honom är att han är ganska liten, B-ponny. Hade vart helt underbart med hela ridskolan fylld av Rasmusar i olika storlekar.

(Inte en jättebra bild, men det enda jag hittar just nu...)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 047
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Katt i påse
  • Hemlösa hundar ökar

Hästrelaterat