KL
Vårat huslån kostar precis under 2000kr per månad
Däremot kostar mitt privatlån (betalar av en studieskuld) en extra 2000kr. Det kommer dock vara borta inom tre år och räntan ligger under 3% just nu
Elen går på en 700kr per månad (vet inte riktigt vad han gör där hemma, vore ju trevlig om det var pga byggmaskiner men sådan tur har man väl inte
)
Mobiler 1000kr
Försäkringar 800kr (bil, hus, katt och livförsäkringar)
Bredband 500kr
Ingen aning vad som läggs på diesel, den drar lite iaf. Med dyr volvon var det 2000kr. Behändigt är att när vi köpte huset så halverades makens pendlingsavstånd och minskningen i bensinutgifter täckte upp avbetalningen på huset varje månad.
Ved har vi gratis både pga av våran mark och kontakter så i år blir det installation av kamin i öppna spisen och en vedspis i köket. Förra vintern kostade en pall med pellets 2000kr, som tur var va det inte så kallt för huset läcker som en såll genom väggarna och pannan håller på att ge upp, så en pall räckte två månader (tilläggsisolerade vinden dock). Hoppas på en mild vinter igen, men det är möjligt att maken stänger av övervåningen om det blir för kallt då alla värmekällor ligger på bottenplan. 99kvm är väl lite överdrivet också till en karl och en katt
Det blir inte mycket över av makens lön då han investerar i renoveringar.
Jag bor dock utomlands så just nu har vi inte delad ekonomi egentligen då jag har en egen hyra (ca 4000SEK, nästan halva lönen
)