vallhund
Trådstartare
Så länge jag är sjukskriven utan glapp så har jag rätt till samma sjukpenning som om jag arbetat, den kan inte sänkas under pågående sjukskrivningsperiod, allt enligt FKs hemsida om hur man skyddar sin SGI. Precis som jag trodde det var o hur det var redan för 20 år sedan.Men jag tror att det är så att om du blir arbetslös så får du samma sjukpeng som a-kassa. Dvs du ska inte kunna få mer än a-kassa om du är arbetslös. Såvida dom inte har ändrat reglerna igen.
Dock skrämde handläggare nr 1 skiten ur mig när denne påstod att min sjukpenning skulle sänkas, dessutom skulle jag bli återbetalningsskyldig för felaktigt utbetalda belopp, samt att sjukersättning skulle räknas utifrån min ev ersättning som arbetssökande/arbetslös.
Man får ff ersättning från FK vid sammanhängande sjukskrivning utifrån SGI.När jag var i den situationen var det så. Men längre tillbaka så gick man på SGI om man var långtidssjukskriven.
Jag startade tråden i förhoppningen att få åtnjuta den samlade buke expertisens kunskap o erfarenheter. Gissningar av folk som tror är inte till någon hjälp.