Equiterapeut utbildning?

P

Pockan

Hej!

Equiterapeut utbildning - någon som vet om det är en bra utbildning? Var i kontakt med dem för ca 2 år sedan och mitt intryck då var att man inte borde kunna bli utbildad kiropraktor på 2 år. Vet inte hur många poäng kiropraktiken är på men det är en massa andra ämnen man ska hinna med på dessa 2 år.Jag har länge letat efter en bra utbildning inom hästsektorn. Några andra tips?

MVH / Fia

Sv: Equiterapeut utbildning?

Letar jag med! Då är vi två om det!
Hovslagare och hästtandläkare råder det brist på, hovslagare blir du i Skara (2 år inkl företagsekonomi) eller Uppsala (1 år) och hästtandläkare blir du i USA, kostar ca 150 000 kr, tar ett halvår varav du inte behöver vara i USA alls hela tiden, utrustningen när du börjar jobba kostar ca 150 000 kr.
Du kan få diplom som hästmassör/akupressör på Axelssons, vad jag hört är åtminstone den första etappkursen ganska innehållslös, jag känner mej skeptisk till om de kanske mest bara vill tjäna pengar då kurserna är dyra, utbildningen tar minst två år har de sagt.
Sedan har du barfotaverkningen som är lite kontroversiell.
Äh, det är vad jag kommer på just nu. Men man måste ha praktik till de flesta utbildningar, och gjort mycket mer än mockat boxar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 071
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka