Equiterapeut- positivt eller negativt?

Snobben

Trådstartare
Nyfiken på hur ni som haft ute equiterapeuter tycker att era hästar fått bra hjälp? Positivt & negativt? Vilket problem? Blev det bra?

Har använt oss av equiatriker- blev massage & akupunktur, och av massör som är duktig, varit till bra hjälp.

Men har funderat på equiterapeut, intressant med åsikter.

Syrrans häst är sned & massage är kanske för "milt" som behandling.

Sv: Equiterapeut- positivt eller negativt?

Jättenöjd.
Snett bäckenben, spänd, lite låsningar osv. Gett mkt gott resultat men man får ta ut regelbundet.

Snett bäckenben och lite låsningar vilket resulterade i att galoppen inte funkade som den skulle.

Det var skillnad redan första gången och jag är jättenöjd, men somsagt man måste ta ut regelbundet och upprepa behandlingarna

Min häst hade gått lite konstigt och vart hlt någon dag här och där i månad och gick väldigt snett med korset, tog då ut ET för att kolla och hon fick då bort spänning i höger baknä och han rätade upp korset och när han fick bort den spänningen kom en hälta på vänster fram mkt tydligt och vi åkte till vet. Får ju även tips om och hur man ska masera och stretcha sin häst. Sen iv började massera och stretcha min hästs rygg på Ets inrådan ar han blivit mkt bättre i ryggmusklerna och är inte allas lika spänd, körde innan med liniment men belv knappt märkbart tresultat av det. :grin:
Så jag har bara bra efarenheter, sen tar sej våran Et även tid och förklarar mkt och man får ju ofta ett underhållningsprogram :)

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
715
Senast: Ajda
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
12 409
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 844
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 424
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka